محتوای کتب درسی باعث دلزدگی دانش آموزان شده است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محتوای کتب درسی با سند تحول تطابق ندارد و همین موضوع سبب افت محتوا و دلزدگی شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه سیاسی ، جبار کوچکی نژاد گفت: جایگاه تدوین کتب درسی در وزارتخانه بسیار مهم است و هر ساله بودجه ای نیز به این بخش اختصاص داده می شود و با توجه به اینکه سند تحول در حال اجراست ، کتب درسی نیز باید با این تحول مطابقت داشته باشد اما متاسفانه شتاب در اجرای سند تحول و عدم همخوانی با کتاب های درسی آسیب جدی به دانش آموزان وارد آورد که دانش آموزان و معلمان را به شدت گلایه مند کرد.
وی در ادامه افزود: به خاطر بروز این نارضایتی مجلس شورای اسلامی وارد عمل شد و به صورت میدانی تحقیقاتی رابه عمل آورد و مسئولان وزارتخانه برای پاسخگویی فراخوانده شدند و در این جلسه مسئولان تالیف کتب درسی بیان کردند چون امکانات موجود کافی نیست نمی توان به بخش هایی از سند تحول رجوع کرد.
نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکنواختی کتاب های درسی سبب خستگی و دلزدگی دانش آموزان شده است ، گفت: برای رفع این چالش ، سازمان تالیف کتب درسی می تواند تالیف به صورت سرفصلی را مدنظر خود قرار دهد.
کوچکی نژاد در توضیح مطلب فوق گفت: مطالب علمی از منابع و ماخذ مختلف از جمله کتاب ها و اینترنت در دسترس دانش آموزان قرار دارد از این رو راهکار ذکر شده می تواند نقش هدایت گر برای دانش آموزان داشته باشد که با آگاهی مطالب علمی را از منابع مختلف دریافت کنند در نتیجه می تواند راه گشا باشد.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: پیشنهاد شد در طول تحصیل ، دانش آموزان یک حرفه را بیاموزند و از این طریق تا حدودی خلاء های موجود جبران شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *