کمپینسازی در خدمت مسئولیت اجتماعی
باور داریم وقتی مردم در انجام کاری یا رفع معضلی مشارکت میکنند، وزارتخانه یا سازمانی که در این باره مسئول است، مقیدتر میشود که حتما وظایفش را درستتر انجام بدهد.
، رامبد جوان کارگردان و مجری برنامه خندوانه طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: خندیدن «ویترین» خندوانه است و ما تلاش داریم در پس این ویترین، اتفاقات مهمتری را رقم بزنیم. این برنامه برای ما بخشهای بسیار مهمی دارد و ما برای ایجاد این بخشها ، تداوم و حیاتشان اصرار داریم. کمپینهایی که در برنامه شکل میگیرد از همین دست موارد هستند؛ مواردی که میخواهیم حتما در برنامه وجود داشته باشند، تاثیر بگذارند و به حیاتشان ادامه بدهند.
همه ما در برنامه خندوانه همیشه در حال یادآوری این موضوعیم که باید احساس مسئولیت داشته باشیم و تا امروز به کمک مردم کارهای بزرگی کردهایم؛ اولین کمپینهای ما به شادی و لبخند اختصاص داشت و در گامهای بعد توانستیم بزرگترین کمپین ایران را با سه میلیون و 600 هزار نفر عضو راه اندازی کنیم، بعد از چند کمپین دیگر حالا به طرح «کام» رسیدهایم و تلاش میکنیم از تولیدات داخلی حمایت کنیم. این کمپین در فصل چهارم خندوانه نیز با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد و همه تلاش ما این خواهد بود که مسئولیتهای اجتماعی را به همدیگر یادآوری کنیم و در عمل به آنها همراه هم باشیم.
خندوانه، بستری است برای هر آن چیزی که به حال خوب منجر میشود، جایی برای ایجاد نظم و هارمونی و میدانیم نظم در نهایت به آرامش و شادی منجر میشود. سرانجام هر نظمی، نشاط، شادی و خوشحالی است. پس همه با هم تمرین میکنیم که اتفاقات خوب به رفتارهای اجتماعی تبدیل شوند؛ رفتارهای اجتماعیای که هر روز بزرگ و بزرگتر میشوند، توسعه پیدا میکنند و بعد در وجود ما نهادینه میشوند و به ضمیمه فرهنگ درمیآیند.اتفاقاتی مانند اهدای عضو، کتابخوانی، صرفهجویی یا حتی لبخند زدن میتوانند با یادآوری خندوانه و همراهی همه ما نهادینه شوند و آرام آرام به فرهنگ تبدیل شوند، دست کم ما تلاش میکنیم که همه با هم تصمیم بگیریم تغییر را شروع کنیم. خندوانه با ماست تا کمک کند ناهنجاریها، ناموزونیها و زشتیها را اصلاح کنیم، نقایص را برطرف کنیم و مسئولیت هر تغییر و اصلاحی را خودمان بپذیریم؛ مدام منتظر نباشیم که دولت، سازمانهای حکومتی یا نهادهای دولتی و غیردولتی برایمان انجامش بدهند. باور داریم وقتی مردم در انجام کاری یا رفع معضلی مشارکت میکنند، وزارتخانه یا سازمانی که در این باره مسئول است، مقیدتر میشود که حتما وظایفش را درستتر انجام بدهد.
ما میتوانیم دست به دست هم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم و به همین منظور در سال جدید یک کمپین جدید خواهیم داشت، اما مهمتر این است که کمپینهای فعلی را زنده نگه داریم و آنها را تداوم ببخشیم.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
همه ما در برنامه خندوانه همیشه در حال یادآوری این موضوعیم که باید احساس مسئولیت داشته باشیم و تا امروز به کمک مردم کارهای بزرگی کردهایم؛ اولین کمپینهای ما به شادی و لبخند اختصاص داشت و در گامهای بعد توانستیم بزرگترین کمپین ایران را با سه میلیون و 600 هزار نفر عضو راه اندازی کنیم، بعد از چند کمپین دیگر حالا به طرح «کام» رسیدهایم و تلاش میکنیم از تولیدات داخلی حمایت کنیم. این کمپین در فصل چهارم خندوانه نیز با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد و همه تلاش ما این خواهد بود که مسئولیتهای اجتماعی را به همدیگر یادآوری کنیم و در عمل به آنها همراه هم باشیم.
خندوانه، بستری است برای هر آن چیزی که به حال خوب منجر میشود، جایی برای ایجاد نظم و هارمونی و میدانیم نظم در نهایت به آرامش و شادی منجر میشود. سرانجام هر نظمی، نشاط، شادی و خوشحالی است. پس همه با هم تمرین میکنیم که اتفاقات خوب به رفتارهای اجتماعی تبدیل شوند؛ رفتارهای اجتماعیای که هر روز بزرگ و بزرگتر میشوند، توسعه پیدا میکنند و بعد در وجود ما نهادینه میشوند و به ضمیمه فرهنگ درمیآیند.اتفاقاتی مانند اهدای عضو، کتابخوانی، صرفهجویی یا حتی لبخند زدن میتوانند با یادآوری خندوانه و همراهی همه ما نهادینه شوند و آرام آرام به فرهنگ تبدیل شوند، دست کم ما تلاش میکنیم که همه با هم تصمیم بگیریم تغییر را شروع کنیم. خندوانه با ماست تا کمک کند ناهنجاریها، ناموزونیها و زشتیها را اصلاح کنیم، نقایص را برطرف کنیم و مسئولیت هر تغییر و اصلاحی را خودمان بپذیریم؛ مدام منتظر نباشیم که دولت، سازمانهای حکومتی یا نهادهای دولتی و غیردولتی برایمان انجامش بدهند. باور داریم وقتی مردم در انجام کاری یا رفع معضلی مشارکت میکنند، وزارتخانه یا سازمانی که در این باره مسئول است، مقیدتر میشود که حتما وظایفش را درستتر انجام بدهد.
ما میتوانیم دست به دست هم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم و به همین منظور در سال جدید یک کمپین جدید خواهیم داشت، اما مهمتر این است که کمپینهای فعلی را زنده نگه داریم و آنها را تداوم ببخشیم.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *