تلاش برای تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشتههایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، حامد مظاهریان اظهار کرد: سال ۸۹ بنده به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب معماری دانشگاه پروپوزالی با موضوع معماری راه برای وزارت تازه ادغام شده راه و شهرسازی تهیه کرده بودم تا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن زمان به ما انگ دستاندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.
وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت میشود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش میبودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشستها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.
مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاههای نگهداری و ساخت راهها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه حلهای نظام فنی- اجرایی و سطح محدودههای ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیتهای ذهنیما شود.
مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راههای موجود را پیرایش کنیم و اطرف جادهها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشتههایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.
وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت میشود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش میبودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشستها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.
مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاههای نگهداری و ساخت راهها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه حلهای نظام فنی- اجرایی و سطح محدودههای ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیتهای ذهنیما شود.
مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راههای موجود را پیرایش کنیم و اطرف جادهها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشتههایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *