رضایتمندی بیمه شدگان از اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان ها
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، رضایتمندی بیمه شدگان را بالاترین پاداش برای این سازمان دانست و اظهار داشت: بیمه شدگان رضایت از تغییرات جدید در بهسازی و نوسازی مراکز درمانی را ابراز می کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،محمدعلی همتی در جلسه ستاد ارتقای هتلینگ بیمارستانی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران درمان استانهای کشور برگزار شد، گفت: برای پیشبرد طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های ملکی این سازمان برنامه ریزی های خوبی انجام شده و مراحل آن در حال پیشرفت است.
همتی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور و طرح مواد مربوط به درمان کشور و به تبع آن تأثیرگذار بر سازمان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای آینده مباحث مربوط به سلامت و درمان کشور این برنامه، در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار می گیرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در موضوع ارتقای هتلینگ بیمارستان های سازمان، برنامه کلاسیک و مدونی تهیه شده است، گفت: این طرح ٤ محور را مورد توجه قرار داده و در مرحله اول اعتبارات تخصیص یافته مربوط به محور ساختمان و تاسیسات است.
همتی افزود: ارزیابی و بررسی نیازهای بیمارستان ها انجام و بر اساس آن بودجه لحاظ شده است و مدیران استان دقت کنند بودجه تخصیص یافته را در موارد مطرح شده هزینه کنند.
وی تصریح کرد: به تمامی محورهای ارتقای هتلینگ از سوی سازمان تامین اجتماعی توجه شده است و زمانی که منابع مراحل دیگر تامین شد، تخصیص می یابد تا کار در سطح کشور یکپارچه پیش برود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مدیران و مسئولان درمان استان ها از مراکزی که طرح ارتقای هتلینگ را با موفقیت انجام داده اند بازدید کنند، افزود: در این بازدیدها از سلیقه های متفاوت مطلع می شوید و بسیاری از سئوالات پاسخ داده می شود.
همتی گفت: نظر سنجی و جویا شدن از نظرات همکاران شاغل در بیمارستان ها راجع به تغییرات و بهسازی ها بسیار موثر است.
وی تهیه کتاب ارتقای هتلینگ بیمارستانی را کار برجسته ای ارزیابی و عنوان کرد: این کتاب مورد استقبال همکاران و حتی سایر سازمان ها نیز قرار گرفته است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالعه شیوه نامه نحوه هزینه کرد اعتبارات محور ساختمان و تاسیسات و مطالب مربوط به نگهداشت مراکز درمانی برای مسئولان و همکاران حوزه درمان بسیار سودمند است.
وی طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی را نقطه قوت این سازمان اعلام و خاطر نشان کرد: افتخار اجرای این طرح متعلق به تمامی بخش های سازمان است.
همتی نگهداشت وسایل مستعمل و اسقاطی بیمارستان در فضای مناسب تا زمان تعیین تکلیف شدن و رعایت آیین نامه های معاملاتی در خصوص خرید وسایل و اخذ تاییدیه های لازم را از دیگر موارد قابل توجه دانست که نیاز به پیگیری مسئولان و مدیران درمان استان ها دارد.
مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: بازدید از بیمارستان هایی که طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی را اجرا کردند در پیشبرد این طرح در بیمارستان هایی که در حال اجراست بسیار کارساز است.
مهدی درخشان افزود: در جریان این بازدید تجربه مراکز درمانی لحاظ می شوند و سلیقه های متفاوت مورد توجه قرار می گیرند.
مدیر کل بودجه و تشکیلات سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برنامه طرح ارتقای هتلینگ یکی از منظم ترین و کیفی ترین برنامه های عملیاتی سازمان است.
مهندس محمود مجیدی نسب افزود: تاکنون ٥٧میلیارد تومان به استان ها بابت اجرای طرح هتلینگ بیمارستانها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، تابلو و پیشانی سازمان است، گفت: با اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی رضایت بیمه شدگان ملموس است.
مدیر کل فنی و مهندسی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان ها از اواسط سال ٩٣ مطالعه شد، گفت: در آذر ماه همان سال، ٢٢بیمارستان ملکی سازمان برای انجام این طرح در دستور کار قرار گرفتند و در آذر ماه سال جاری، ٤٨ بیمارستان نیز به این تعداد اضافه شد.
علی فرج زاده ها با اشاره به اهمیت شاخص های فنی و مهندسی در ارتقای هتلینگ بیمارستان ها افزود: این شاخص در ٣ محور طراحی، اجرا و نظارت مورد توجه قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: در صورتی که این سه شاخص ها به خوبی اجرا نشود به شاخص های استاندارد سازی بیمارستان ها تحقق پیدا نمی کنیم.
فرج زاده ها موضوعات بودجه و زمان بندی اجرای طرح را از موارد قابل توجه دانست و اظهار امیدواری کرد با رفع نقصان های فنی و مهندسی و سایر موارد مراکز درمانی رضایت بیمه شدگان را کسب کنیم.
دبیر کارگروه ارتقای هتلینگ بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه ازسال ٩٣ این کارگروه آغاز بکار کرد، گفت: این کارگروه اصولی را برای فعالیت خود تعریف کرد.
فوزیه طباطبایی شفافیت را یکی از اصول کارگروه ارتقای هتلینگ بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: کتاب ارتقای هتلینگ تدوین شد و نقشه راه مراکز درمانی برای اجرای این طرح است و استفاده از خرد جمعی مبنای کار شد.
وی با اشاره به همکاری واحدهای مختلف سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی گفت: این برنامه براساس طرح مدلینگ پیش رفت و بر مبنای آزمون و خطا عمل نکردیم.
طباطبایی رعایت شان و منزلت بیمه شدگان را هدف اجرای طرح ارتقای هتلینگ اعلام کرد.
عضو فنی و مهندسی ستاد ارتقای هتلینگ بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: این طرح بر اساس کار کارشناسی انجام شد.
کرباسچی هدف اختصاصی ارتقای هتلینگ در بخش ساختمان و تاسیسات را استانداردسازی فضاهای فیزیکی و محوطه، مطابق استانداردهای وزارت بهداشت با هدف افزایش بهره وری فضاها و رضایتمندی مراجعان و همکاران و همچنین کسب امتیازات لازم در ارزشیابی های وزارت بهداشت اعلام کرد.
وی بهسازی و نوسازی محوطه، فضاهای داخلی و حوزه تاسیسات را از بخش های مورد توجه در مبحث طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی در محور ساختمان عنوان کرد.
در ادامه این جلسه، مدیران درمان استان های مختلف سئوالات و مطالب را مطرح و پاسخ خود را دریافت کردند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *