ساخت آزادراه با سرمایه پیمانکاران بخش خصوصی

17:30 - 10 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۶۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون برنامه ریزی و منابع وزیرراه و شهرسازی، ب‏هره‌گیری از منابع مالی پیمانکاران بخش خصوصی در تبدیل بزرگراه به آزاد راه را روشی برای حمایت از آنها دانست.
به گزارش  گروه اقتصاد ، امیر امینی  با اشاره به ب‏هره‌گیری از منابع مالی پیمانکاران بخش خصوصی در تبدیل بزرگراه به آزاد راه گفت: با کمبود منابع موجود امکان اجرای پروژه‌های راهسازی و راهداری وجود ندارد زیرا مطالبات پیمانکاران این حوزه درحال افزایش است.

وی ادامه داد:در سه سال گذشته (۹۲ تا ۹۵) نسبت به سه سال قبل مشابه آن (۸۹ تا ۹۱)، پروژه‌های حوزه راهداری و راهسازی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

به گفته معاون برنامه ریزی و منابع وزیر راه و شهرسازی، اگرچه تاکنون منابع لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی صنعت حمل و نقل از طریق اسناد خزانه، اوراق مشارکت و بهره‌وری حاصل از فعالیت‌های سازمان راهداری تا حدودی تامین شده است اما ادامه وضع موجود غیرممکن است.

امینی اظهار داشت: درصورتی که مطالبات پیمانکاران پرداخت نشود تداوم شرایط موجود امکان‌پذیر نیست و پیمانکاران تغییر حرفه می‌دهند.

وی به خبرگزاری مهر گفت: برای حمایت از پیمانکاران بخش خصوصی، آنها را در سرمایه‌گذاری طرح‌هایی مانند تبدیل بزرگراه به آزادراه مشارکت می‌دهیم تا پیمانکاران از این طریق در چرخه حمل و نقل عمومی باقی بمانند.

این مقام مسئول درباره مفاد لایحه بودجه سال ۹۶ درباره صنعت حمل و نقل، گفت: برنامه های حوزه حمل و نقل چند بعدی هستند و نمی‌توان به یک بخش خاص توجه ویژه داشت و سایر بخش‌ها را نادیده گرفت بلکه توسعه همه جانبه را باید در دستور کار قرار دهیم.

امینی تصریح کرد: حمل و نقل حوزه هوایی در جابه جایی مسافر پیشرفت خوبی داشته و این اقدام با وجود کمبود ناوگان انجام شده است اگرچه باید ظرفیت فرودگاه‌های کوچک را افزایش دهیم و هواپیماهای کوتاه برخریداری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه ریلی، توسعه حمل و نقل حومه ای باید در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه  توسعه ظرفیت های خالی، برقی کردن و ... هم باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیرراه و شهرسازی به اهمیت حوزه حمل ونقل جاده ای اشاره کرد و گفت: در توسعه حمل ونقل عمومی از لحاظ فرهنگی موفق عمل نکردیم و مردم همچنان علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی هستند که این موضوع هم حادثه آفرین است و هم ایمنی را کاهش می دهد.

امینی افزود: درصورتی که ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در سال آینده به بخش حمل و نقل اختصاص یابد می توانیم به برنامه های ذکر شده در لایحه برنامه ششم توسعه نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: اهداف برنامه ششم توسعه، افزایش ظرفیت حمل ونقل جاده ای، ریلی به ویژه توسعه راه های شریانی، آزاد راه ها و بزرگراه ها است که با تامین منابع می توانیم به اهداف طرح جامع حمل و نقل در افق ۱۴۰۴، ‌دست یابیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *