واکنش طحانپور به خبر حمایت نعمت زاده از برند کرهای / افزایش 4تا 7درصدی قیمت برخی برندها در پی نوسانات دلار
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این که از خبر حمایت وزیر صنعت از یک برند خارجی استفاده تبلیغاتی شده، گفت: تمام محاسبات شرکتهای سرمایهگذار در ایران شفاف است و فقط بحث فعلی بر سر اختلاف تعرفه بوده که این موضوع مربوط به حدود 3سال پیش و در زمان تحریمها بوده است.
خبرگزاری میزان -
محمد طحانپور در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی ، در ارتباط با تاثیر نوسانات دلار بر بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: نوسانات ارز تنها بر روی لوازم خانگی تاثیر نداشته و تمامی صنایع که برای تامین مواد اولیه و مصرفی خود وابسته به نرخ دلار هستند با این بحث درگیر شده اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ادامه داد: لوازم خانگی تاثیر چندانی از بحث نوسانات دلار نپذیرفته، اما تولید کنندگان داخلی با توجه به گران شدن مواد اولیه مانند فولاد، آلومینیوم وغیره، شاهد افزایش قیمت 4 تا 7درصدی لوازم خانگی در برخی برندها شده اند.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای وارداتی، گفت: برخی برندهای خارجی، اجناسی که خریدار بیشتری داشتند را گران کرده و باقی کالاها با قیمت گذشته عرضه میکنند.
طحانپور با بیان این که تامین مایحتاج مردم در فصول مختلف به اندازه مصرف آنها شده است، افزود: در حال حاضر با تغییر شیوه خرید مردم مبنی بر تهیه مایحتاج خود، میزان خرید به اندازه نیاز مصرفی رسیده که این رفتار باعث شده که اکثر کارشناسان به اشتباه این امر را رکود در صنعت بدانند، همانطور که با شروع فصل سرما تقاضا برای خرید بخاریهای گازی افزایش یافت.
وی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر حمایت وزیر صنعت از یک برند خاص کرهای، گفت: بستر کشور باید به گونهای باشد که برای سرمایه گذاری امنیت برای شرکتهای خارجی حاصل شود اما متاسفانه که در روزهای گذشته شاهد آن بودهایم که اخباری مبنی بر تخلف یک شرکت کرهای منتشر شده که باعث بوجود آمدن ترس از سرمایهگذاری شرکتهای کرهای در ایران شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، ادامه داد: در وضعیت فعلی و در پی بهبود روابط ایران با جهان، باید این امر را در نظر داشت که تمام محاسبات شرکتهای سرمایهگذار در ایران شفاف است و فقط بحث فعلی بر سر اختلاف تعرفه بوده که این موضوع مربوط به حدود 3سال پیش و در زمان تحریمها بوده که حال با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این مسئله به این شکل مطرح شده است.
طحانپور در ارتباط با عملکرد ماههای اخیر تولید کنندگان لوازم خانگی، اظهار کرد: در ماههای اخیر شاهد افزایش تولید در کارخانههای داخلی بودهایم اما به علت پراکندگی عرضه و حرکت مردم به سمت فروشگاههای اینترنتی باعث شده تا فروش مغازهداران به حداقل در چند سال گذشته برسد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *