انتقاد از تمرکز برخی از معلمان بر کتب کمک آموزشی
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه امروز حتی کتابهای درسی در حوزه آموزشی به حاشیه رانده شدهاند و تمرکز برخی از معلمان بر کتب کمک آموزشی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، محمد ناصری در همایش استانی «رسانههای آموزش و فرصتهای پیشرو» اظهارکرد: رسانههای آموزشی در کنار مزایایی که دارند؛ آفتهایی نیز به دنبال داشتهاند.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بالا رفتن میزان تدریس کتب کمک آموزشی در مدارس، از این مساله انتقاد کرده و افزود: میبایست کتب درسی تالیفی آموزش و پرورش محور آموزشی قرار گیرد؛ این در حالی است که متاسفانه امروز حتی کتابهای درسی در حوزه آموزشی به حاشیه رانده شدهاند و تمرکز برخی از معلمان بر کتب کمک آموزشی است.
وی با بیان اینکه اگر کتب درسی به درستی تفهیم شود؛ نیاز به کتب کمک آموزشی نیست، گفت: درست است که از سوی آموزش و پرورش کتابهای مناسب معرفی میشود؛ ولی این معلم است که باید تشخیص دهد چه نوع کتابهای کمک آموزشی میتواند برای دانشآموزان موثر واقع شود.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش از حساسیتهای ایجاد شده در جامعه برای تربیت دانشآموزان از مقاطع پایینتر سخن به میان آورده و بیان داشت: تربیت و آموزش دانشآموزان و آمادهسازی برای کنکور به دبستان تسری یافته است و این واقعیتی است که امروز متاسفانه کنکور مانع از لذت بردن دانشآموزان از یادگیری میشود.
ناصری، نتیجه این نوع تربیت را لطمه خوردن و کم شدن انگیزه یادگیری دانشآموزان دانسته و بر ضرورت اصلاح این نگاهها تاکید کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *