هدف مسئولان به‌ حداقل رساندن آسیب های اجتماعی است

23:30 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۳۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علی انجم روز گفت: هدف مسئولان قضائی و فرهنگی به‌ حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و رسیدن به جامعه ای بهتر و عاری از آسیب و بزه است .
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از کلاسهای دوره تربیت مدرس پیشگیری رشد مدار گفت: هدف مسئولان قضائی و فرهنگی به‌ حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و رسیدن به جامعه ای بهتر و عاری از آسیب  و بزه است   .

وی افزود :امروز اگر به راه روهای دادگستری و کلانتریها مراجعه کنید نتایج آسیب های اجتماعی را می بینید و این مهم تبدیل به یک دغدغه بسیار مهم برای مسئولین قضائی و فرهنگی است .
وی خاطر نشان کرد:نسل جوان متاسفانه درگیر برخی  از ناهنجاریها شده است و باید دست به دست هم دهیم  تا بتوانیم این آسیب ها را به حداقل برسانیم .

وی با تاکید بر این مهم که مربیان و معلمین باید به صورت علمی و با دقت نظر جوانان را دریابند، بیان کرد: نسل جوان در اختیار  مربیان و معلمان خوب آموزش و پرورش  قرار دارند و لازم است دانش آموزان به نحوی مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند که در آینده در مقابل آسیب ها مصونیت داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت : بسیاری از مجرمین و متهمینی که  درگیر آسیب و بزه هستند بین سنین پانزده تا بیست وپنج سال هستند که مرتکب جرائم خشن می شوند.
وی خاطر نشان کرد: معلمین،مشاورین و مربیان پرورشی که مستقیم با دانش آموزان سرو کار دارند باید اساتید مجرب و توانا باشند که روانشناسانه و روانکاوانه  آسیب های اجتماعی را به نحوه مقتضی درک کنند.

انجم روز با اشاره به اینکه متولیان آموزش باید به صورت ملموس آسیب ها را به جامعه هدف معرفی کنند،گفت: در سالهای اخیر اقدمات موثری صورت گرفته که امید است نتیجه خوبی در مدارس و جامعه در پی داشته باشد.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *