نوسازی ناوگان مسافری باید در اولویت دولت و مجلس باشد
رئیس هیأت مدیره شركت رجا با توجه به محدودیتهای مالی این شركت گفت: با حمایت سهامداران برای بهبود وضعیت مالی و منابع شركت، امكان خدماترسانی مطلوبتر به هموطنان میسر میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، سید محمد راشدی گفت: با حمایت سهامداران برای بهبود وضعیت مالی و منابع شركت ، امكان خدماترسانی مطلوبتر به هموطنان میسر میشود.
راشدی افزود: هدف ما ارتقای خدماتدهی از نظر كیفی و افزایش آسایش و امنیت هموطنان است و در این راه كیفیت را فدای كمیت نخواهیم كرد.
وی با اشاره به مشكلات متعدد موجود و اولویتهای هیأت مدیره و مدیریت شركت افزود: در راستای مدیریت مباحث مالی شركت، شاید خیلی از هزینهها را كاهش دهیم ولی نوسازی را در صورت حمایت دولت به جد پیگیری خواهیم كرد.
رئیس هیأت مدیره رجا با بیان اینكه بعد از واگذاری رجا در سال 88 ، این شركت هیچ یارانهیی از بابت خدمات تكلیفی دولت دریافت نكرده است خاطرنشان كرد: علیرغم این مسأله، رجا همچنان خدمات تكلیفی را از بابت قطارهای محلی و حومهیی و برخی مسیرهای دیگر انجام میدهد كه منجر به زیان شركت میشود.
راشدی میزان زیان رجا از بابت خدمات تكلیفی و ... طی سالیان اخیر را بالغ بر 500 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: متأسفانه در دولت قبل بخش مسافری اعم از زیر ساخت و حمایت از شركتهای ریلی مورد بیمهری قرار گرفت.
وی ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید در توجه به زیرساختهای ریلی به عنوان یكی از اولویتهای این دولت افزود: علیرغم توقعات دستاندركاران و مطالبات هموطنان، در بخش نوسازی ناوگان هنوز هیچگونه كمكی به شركت رجا نشده است.
راشدی با اشاره به میانگین سن 31 سال ناوگان مسافری گفت: متأسفانه خدماترسانی مطلوب و در شأن ملت عزیزمان با این ناوگان فرسوده امكانپذیر نمیباشد.
رئیس هیأت مدیره رجا با اشاره به زمان بودجهریزی برای سال آینده و مراحل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: قطعاً نمایندگان محترم نیز در این برهه با دقت نظر بر توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یكی از مهمترین اولویتهای اقتصادی كشور، حمایتهای خاص خود را در تخصیص بودجه از این صنعت باید به منصه ظهور برسانند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *