محدوده های جنوبی و مرکزی پر از خاک ستت و تاسیسات فرسوده است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه محدوده های جنوبی و مرکزی شهرداری استحکامات ناپایداری هستند لذا انجام عملیات هایی نظیر حفاری های مترو باید با دقت بیشتری انجام شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،احمد دنیا مالی در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به فرو نشست زمین در میدان محمدیه که در روز قبل اتفاق افتاده بود گفت: فرو نشستی در میدان محمدیه به واسطه عملیات حفاری مترو صورت گرفت که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت اما توجه به چند نکته در این حادثه حائز اهمیت است.
دنیا مالی ادامه داد: در محدوده های جنوبی و مرکزی شهر بافت خاک سست و ناپایدار است و این در حالی است که تاسیسات فرسوده شهری از مدت های قبل در این محدوده ها نوسازی نشده اند.
وی افزود: از جهتی وجود آب انبار ها و قنوات در این محدوده ها که مدت ها می شود خالی از آب شده موجبات سستی بیشتر خاک را فراهم آورده است.
دنیا مالی گفت: از طرفی ما مجبور هستیم به واسطه رعایت قوانین برای احداث خطوط مترو از زیر شریان های اصلی و محور های مواصلاتی حفاری ها را انجام دهیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این شرایط سبب شد تا شرکت مترو در عملیات حفاری مذکور از دستگاه تی بی ام استفاده کند و از عملیات حفاری به روش دستی اجتناب ورزد چرا که در این صورت امکان بروز حادثه بسیار افزایش می یافت. این امر حاکی از آن است که توجه به مسائل ایمنی صورت گرفته است.
دنیا مالی خاطر نشان ساخت: با این وجود باید در نظر داشت به دلیل شرایط ویژه این محدوده و در کنار آن حجم وسیعی از عملیات های حفاری در این محدوده ها توجه به مسائل ایمنی دو چندان ضرورت دارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه سخنان خود26 آذر ماه روز حمل و نقل گرامی داشت و گفت: در سال 62 به واسطه شرایط جنگی حاکم بر کشور ما مشکلات بسیاری در مورد ورود کالاهای اساسی داشتیم. با این وجود با فرمان حضرت امام و حضور همه جانبه رانندگان بین جاده ای بحران را از سر گذراندیم . به همین مناسبت در سال 76 وزارت راه 26 آذر ماه را روز حمل و نقل نام گذاری کرد و در تقویم ملی کشور گنجاند.
دنیا مالی گفت: جا دارد از زحمات کسانی که در بیابان ها و دشت ها شبانه روزی فعالیت می کنند تا کالای اساسی به دست هموطنانمان برسد، کسانی که در طول دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پشتیبانی جبهه ها داشتند قدر دانی کنیم و این روز را به همه آنان تبریک می گوییم.
انتهای پیام/
دنیا مالی ادامه داد: در محدوده های جنوبی و مرکزی شهر بافت خاک سست و ناپایدار است و این در حالی است که تاسیسات فرسوده شهری از مدت های قبل در این محدوده ها نوسازی نشده اند.
وی افزود: از جهتی وجود آب انبار ها و قنوات در این محدوده ها که مدت ها می شود خالی از آب شده موجبات سستی بیشتر خاک را فراهم آورده است.
دنیا مالی گفت: از طرفی ما مجبور هستیم به واسطه رعایت قوانین برای احداث خطوط مترو از زیر شریان های اصلی و محور های مواصلاتی حفاری ها را انجام دهیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این شرایط سبب شد تا شرکت مترو در عملیات حفاری مذکور از دستگاه تی بی ام استفاده کند و از عملیات حفاری به روش دستی اجتناب ورزد چرا که در این صورت امکان بروز حادثه بسیار افزایش می یافت. این امر حاکی از آن است که توجه به مسائل ایمنی صورت گرفته است.
دنیا مالی خاطر نشان ساخت: با این وجود باید در نظر داشت به دلیل شرایط ویژه این محدوده و در کنار آن حجم وسیعی از عملیات های حفاری در این محدوده ها توجه به مسائل ایمنی دو چندان ضرورت دارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه سخنان خود26 آذر ماه روز حمل و نقل گرامی داشت و گفت: در سال 62 به واسطه شرایط جنگی حاکم بر کشور ما مشکلات بسیاری در مورد ورود کالاهای اساسی داشتیم. با این وجود با فرمان حضرت امام و حضور همه جانبه رانندگان بین جاده ای بحران را از سر گذراندیم . به همین مناسبت در سال 76 وزارت راه 26 آذر ماه را روز حمل و نقل نام گذاری کرد و در تقویم ملی کشور گنجاند.
دنیا مالی گفت: جا دارد از زحمات کسانی که در بیابان ها و دشت ها شبانه روزی فعالیت می کنند تا کالای اساسی به دست هموطنانمان برسد، کسانی که در طول دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پشتیبانی جبهه ها داشتند قدر دانی کنیم و این روز را به همه آنان تبریک می گوییم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *