تخلف برخی شرکتهای حملونقلی در دریافت کمیسیون اضافه از رانندگان
رئیس انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان جادهای کشور گفت:برخی شرکتهای حملونقلی ۳۰ درصد بیشتر از نرخهای قانونی از رانندگان کامیون کمیسیون دریافت میکنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد خانبلوکی با اشاره به اینکه سال 62 کالای زیادی در بندرعباس دپو شده بود به طوریکه حتی در پارکینگها هم کسی نمیتوانست راه برود، اظهار کرد: پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) رانندگان کامیون به صورت خودجوش از همه شهرهای کشور به سمت جنوب حرکت کردند و بدون دریافت یک ریال و بدون بارنامه کالاهای ضروری مردم را تخلیه و به داخل کشور حمل کردند.
وی با یادآوری اینکه یک مورد سرقت بار هم در آن زمان گزارش نشد، تصریح کرد: خاطرم هست که صف کامیونها تا اسکله حدود 8 کیلومتر بود و تمام بار حدود 100 کشتی ظرف 22 روز تخلیه شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ناوگان حملونقل عمومی سالانه حدود 508 میلیون تن کالا را در کشور جابجا میکنند، افزود: همچنین سالانه حدود 12 میلیون تن ترانزیت توسط ناوگان حملونقل عمومی بار در کشور جابجا میشود.
رئیس انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان جادهای حمل کالا با یادآوری اینکه هماکنون 136 هزار راننده با مدرک بالای دیپلم در کشور داریم، بیان کرد: در حال حاضر 360 هزار دستگاه کامیون برونشهری، 120 هزار دستگاه کامیون درونشهری و حدود 600 هزار راننده برون شهری در کشور داریم.
خانبلوکی با بیان اینکه 460 هزار راننده کارت هوشمند دارند، گفت: یکی از مشکلات رانندگان حق بیمه آنهاست،البته خوشبختانه دولت 50 درصد آنرا پرداخت میکند و رانندهها در نهایت با حقوق ماهانه 900 هزار تومان بازنشسته میشوند.
وی با اشاره به تخلف برخی شرکتهای حملونقلی گفت: در حالی شرکتها باید 10 درصد کمیسیون از رانندگان دریافت کنند که بعضا مشاهده شده آنها 30 تا 40 درصد کمیسیون دریافت میکنند. یکی از الزامات این بخش دگرگون شدن قوانین حملونقل است، متاسفانه در صورت شکایت رانندهای از یک شرکت، بار اول به شرکت تذکر میدهند. بار دوم جریمه،بار سوم تعلیق و بار چهارم شرکت تعطیل میشود. این یک پروسه طولانی است و بسیاری از رانندگان به همین دلیل از خیر طرح شکایت میگذرند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *