طراحی فضای سبز و خدمات عمومی 2 درصدی برای زمین های آزادشده راه آهن
به گزارش گروه جامعه ، مهدی چمران با بیان اینکه راه آهن استاندارد حتی می تواند از آلودگی ها بکاهد و با اتصال به خطوط مترو سرعت تردد شهروندان را در شهر افزایش دهد، تصریح کرد: در شرایط کنونی به نظر می رسد راه آهن قادر به خروج از تهران نیست، اما تمامی کارخانجات و متعلقات راه آهن باید از شهر خارج شوند.
وی با بیان اینکه براساس نظر شخصی من تهران حتی می تواند حتی 3 ایستگاه راه آهن در غرب، جنوب و شرق داشته باشد، خاطرنشان کرد: اما پیش شرط تمامی این ایستگاه ها وجود شاخص های استاندارد است. همانطور که در تمام کشورهای دنیا نیز ایستگاه های راه آهن در دل شهرها وجود دارد اما با قطارهای برقی کار می کند.
چمران با یادآوری اینکه راه آهن تهران می تواند به کمک مترو بیاید و شبکه زیرزمینی تهران را قوی تر کند به شرط آنکه شاخص های استاندارد رعایت شود، متذکر شد: فضای کنونی که در مناطق 17 و 18 به واسطه انتقال خطوط به زیرزمین آزادسازی شده است، باید به فضای سبز تغییر کاربری داده و خدمات مختصر 2درصدی برای ارائه خدمات عمومی نیز در آن اعمال شود. هرچند که این طرح در دست طراحی است.
انتهای پیام/