مصرف 13درصدی سی ان جی در سوخت خودروها
رئیس همایش CNG با اشاره به اینکه فقط 13 درصد از حمل و نقل کشور را CNG تشکیل داده است، گفت: بیشترین آلایندگی هوای کلانشهرها مربوط به سوختهای بنزین و گازوئیل است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، مصطفی میرسلیم با اشاره به اینکه یکی از جلوههای از طبیعی که در اجلاس 1992 که در کشور برزیل برگزار شد و من هم حضور داشتم این است که گاز طبیعی رسماً به عنوان سوخت سبز معرفی شده، به طوری که 90 درصد از سوخت کشور اگر از گاز طبیعی نبود، امروز ایران تبدیل به یک منبع پرقدرت تولید آلایندگی میشد.
وی با اشاره به اینکه امروز 80 درصد از آلودگی هوای شهر و کشور به تولید و ترابری منتسب است، ادامه داد: گاز طبیعی فقط 13 درصد از سهم حمل و نقل را به خود اختصاص میدهد که با این شرایط باید گفت بنزین و گازوئیل بیشتری آلایندگی را در ترابری دارند.
رئیس همایش CNG با تأکید بر اینکه تا امروز قرار بود 2 میلیون و 300 هزار خودروی با پایه گازسوز تولید شود، اما فقط 140 هزار موتور پایهگازسوز تولید شده است، تصریح کرد: این نکته را نیز باید در نظر گرفت که موتورسیکلتها هیچکدام گازسوز نیستند که میتواند در آلایندگی هوای کشور تأثیر به سزایی داشته باشند.
میرسلیم با اشاره به اینکه گاز طبیعی سوخت نیست و ماده بسیار ارزشمندی است که میتواند منجر به تولید کالای واسطهای و بادوام شود، خاطر نشان کرد: در صنعت CNG باید چند مورد اساسی مورد توجه قرار گیرد که اولین آن اصلاح قیمت سوخت طبق مفاد قانون هدفمندی یارانهها است و دیگر افزایش تعداد جایگاههای توزیع گاز شهری است، همچنین باید به نگهداری و تعمیرات منظم تجهیزات و جایگاهها نیز توجه شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از موارد اساسی که باید مورد تأکید قرار گیرد جلوگیری از تبدیل کارگاههای خودروهای بنزینسوز به گازسوز است،ادامه داد: ارتقاء موتورهای گازسوز که بیش از 10 سال از طراحی اولیه آنها میگذرد، باید مورد توجه دستاندرکاران این صنعت قرار گیرد.
رئیس همایش CNG خاطر نشان کرد: باید به توسعه شبکههای شهری سوخترسانی بر اساس تکلیفی که ستاد مدیریت حمل و نقل کشور تعیین کرده بود، توجه شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *