برگزاری آزمون تافل فارسی برای دانشجویان خارجی/در پروژه سزامی ارتباطی با دانشمندان رژیم صهیونیستی نداریم

12:18 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۰۷۲
قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل گفت: هیچ ارتباطی با دانشمندان رژیم صهیونیستی حاضر در پروژه سزامی نداریم و در مکانی که دانشمندان رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند، حاضر نمی شویم.
برگزاری آزمون تافل فارسی برای دانشجویان خارجی/در پروژه سزامی ارتباطی با دانشمندان اسرائیل نداریمبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در نشست خبری با محوریت  گزارش عملکرد مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با سایر دانشگاه های کشور که امروز برگزارشد، اظهار داشت: فعالیت های بین المللی یکی از مهمترین محورهای وزارت علوم است.

وی افزود: در این حوزه دارای دو چارچوب هستیم. یکی از این چارچوب‌ها این است که در صحنه های  جهانی با تکیه بر توانمندی های داخلی مسائل را پیش ببریم و چارچوب دوم حفظ نیروهای نخبه ما در کشور است تا بتوانیم علم و فناوری را در کشور افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل با تأکید بر توانایی‌های داخلی گفت: ما در سه محور مهم دراین حوزه فعالیت داریم. این  حوزه‌ها شامل راه اندازی کرسی‌های زبان، ایران شناسی، اسلام شناسی، همکاری با کشورهای هدف در بخش علوم دانشگاهی و همچنین بهره گیری از توانایی‌های ایرانیان دردنیا است.

سالار آملی تصریح کرد: درحال حاضرما 55 کرسی زبان فارسی در 31 کشور دنیا داریم که شبکه بزرگی از همکاری علمی و بین المللی است.

وی با اشاره به همکاری با کشورهای هدف اظهار داشت: دراین محور با کشورهای همسایه مایل به ارتباط علمی هستیم.

قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل بیان داشت: در سال 93 حدود 13 پروژه مشترک با دانشگاه های خارج از کشورداشتیم که این تعداد در سال 94 به 19 پروژه افزایش پیدا کرد.

سالار آملی با اشاره به برنامه های وزارت علوم برای ایجاد همکاری های بین المللی با دانشگاه های خارج از کشور گفت:در هفته جاری برای همکاری های مشترک دانشگاه ایران وآلمان مسئولان دانشگاهی ازدولت آلمان به ایران سفر می کنند و در بیست و یکم و بیست و دوم آذرماه از دولت روسیه نیز مسئولینی وارد ایران خواهند شد ونشست رؤسای 12 دانشگاه بزرگ ایران و روسیه دراین دوکشور برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در تاریخ 22 و 23 آذرماه یک کارگاه مشترک با کشورهند برگزار می شود همچنین 23 و 24 آذرماه نیز وزیر علوم وفناوری کابینه فرانسه به همراه رؤسای 40 کابینه از این کشوروارد ایران خواهند شد همچنین در اواخر آذرماه نیز هیئت بزرگی از کشور سوئد مهمان کشورمان است.

قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل بیان داشت: درحال حاضر نیز 25 نفر از کشورایتالیا برای همکاری در زمینه نوآوری و فناوری با انجمن های علمی، وارد کشور ایران شده اند که این ارتباط دستاوردهای زیادی را به همراه دارد.

سالار آملی در ادامه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر اولویت ما قراردادن دانشگاه های بزرگ کشوربرای بین المللی شدن است و دانشگاه های شهرهای یزد، علوم پایه زنجان، گیلان و رشت جزو دانشگاه های بین المللی هستند.

وی با اشاره به آخرین جزئیات از پروژه سزامی گفت: به هیچ وجه با کشور اسرائیل ارتباط نخواهیم داشت و دانشمندان ما در محلی که آنها باشند فعالیت نمی کنند ولی این به این معنی نیست که در مجمعی که آنها حضور دارند ما حضور نداشته باشیم.

در ادامه کوهیان معاون قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل گفت: طبق توافق با کشورآلمان در دوسال آینده 150 نفر از دانشجویان دکترای ما ساپورت مالی می شوند که 50 درصد از این هزینه‌ها توسط کشور ایران و 50 درصد دیگر توسط دولت آلمان تأمین می شود.

همچنین طالبی معاون قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل گفت: برنامه ریزی شده است تا آزمون استاندارد زبان فارسی و تافل فارسی برای دانشجویان خارجی برگزار شود. حدود یکسال تلاش شد تا این آزمون درکشور برگزار شود که اولین آزمون آزمایشی آن در بهمن ماه امسال برگزار می شود که این آزمون ملاک ورود دانشجویان خارجی به کشور خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در 28 و 29 دی ماه نشست روسای گروه های زبان فارسی و کرسی زبان های فارسی در دانشگاه علامه برگزار می شود. محوراصلی این نشست ارائه گزارشی ازوضعیت زبان فارسی درکشورهای مختلف و سرفصل ها و منابع آموزشی برای تدریس زبان فارسی در کشورهای خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *