ایست شورای شهر به پارکبان ها
داستان بلاتکلیفی پارکبان ها بالاخره به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران رسید، پس از صحبت ها و ابهام هایی که چند عضو شورای شهر نسبت به عملکرد پارکبان های تهران داشتند، گفته می شود که از معاون شهردار خواسته شده تا به صحن علنی شورا برود و در این مورد توضیح دهد.
خبرگزاری میزان -
به نقل از شهرفردا، این روزها دیگر پارکبان ها را همه جای شهر می توان دید. سر که می چرخانی یک نفر به سویت می آید که پیاده نشده قبض را نوشته و تو نیز مجبور هستی نرخی را بپردازی که اصلا مشخص نیست چطور تصویب شده و بر چه اساسی گرفته می شود.
به گفته مرتضی طلایی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران چند سال پیش بود که شهرداری بر آن شد تا با همکاری نیروی انتظامی و با استفاده از تعدادی افراد که پارکبان نامیده می شدند فضاهای پارک شهری را در اختیار شهروندان قرار دهند؛ اما بعد از گذشت مدتی نظارت بر این افراد رفته رفته کم شد. تا امروز که کنترل آنان به کمترین حد ممکن رسیده و انتقادها هم شدت گرفته است. هرچند این اعتراض نسبت به کار پارکبان ها سال هاست که وجود دارد اما معلوم نیست چرا مدیریت شهری تاکنون نتوانسته برنامه جامعی برای ساماندهی آنان داشته باشد.
دوستی: حسینی به شورا توضیح دهد
اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر اسلامی تهران با تذکر نسبت وضعیت نابسامان پارکبان ها در صحن علنی شورا، به «شهرفردا» گفت که فعالیت پارکبان ها دو اشکال اساسی دارد؛ یکی اینکه درآمدهای این افراد شفاف نیست و دیگر اینکه مشخص نیست بر چه اساسی، چه مبلغی و دقیقا چه کسانی پول را دریافت می کنند.
عضو شورای شهر چهارم همچنین معتقد است که آمار و اسنادی وجود ندارد تا نشان دهد چقدر از درآمد پارکبان ها سهم شهرداری تهران است و به همین علت از مازیار حسینی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران خواسته شده تا به صحن علنی شورا برود و در این باره توضیح دهد.
به باور دوستی باید به جای استفاده از پارکبان ها برای پارک های حاشیه ای از دستگاههای الکترونیکی بهره برد و آنها را در تمامی نقاط شهر نصب کرد. همچنین می توان پیمانکار مورد اطمینانی استخدام و با ارائه تعرفه مشخص به وی از پارکبان ها در برخی از مناطق شهر هم استفاده کرد.
شاکری: باید بازخواست و تقاضا کرد
نارضایتی مردمی و گزارش هایی که درباره عملکرد نامناسب برخی از پارکبان ها به شورای شهر رسیده از دلایلی است که اعضای شورا را تشویق به بررسی جدی این موضوع کرده است. اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران است که درباره عملکرد پارکبان ها به شهر « فردا» گفت: نارضایتی هایی درباره کارکرد پارکبان ها در شهر تهران وجود دارد که گزارش آن به ما ارئه شده است. برهمین اساس در درجه اول باید توجه داشت که پارک حاشیه ای چیزی است که مدیریت شهری ایجاد کرده بنابراین خودش مسئول رسیدگی به آن است.
او یادآور شد که در حال حاضر فقط تعدادی از پارک های حاشیه ای شهر مکانیزه شده اند و این خود نوعی نابسامانی را در شهر ایجاد کرده که هر چه زودتر باید بررسی شود.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نرخی که پارکبان ها از شهروندان اخذ می کنند را غیر شفاف دانست . چراکه اغلب این افراد یا قیمت پارک را در قبض نمی نویسند یا مبلغ اصلی را اخذ نمی کنند.
شاکری انتقادی هم از رواج شیوه جدیدی از پارک در شهر کرد که پارکبان ها ان را انجام می دهند. در این شیوه آنان مکان های ویژه ای را رزرو کرده و با چند برابر قیمت به شهروندان واگذار می کنند که کاملا خلاف قانون است و باید سریعا متوقف شود.
عضو شورای اسلامی شهر چهارم در همین خصوص خطاب به مازیار حسینی، معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: " مشکل پارکبان ها باید به زودی حل و فصل شود. کار خاصی که نمی کنیم. حمل و نقل و ترافیک با این همه نیرو پس چه کار می کند؟".
با باور او وقتی مشکل واضح است باید هر چه سریعتر برطرف شود. زیرا شورای شهر نمی تواند کمیسیون پشت کمیسیون تشکیل بدهد و از کار اصلی خود باقی بماند. در عوض باید از مسئولان بازخواست و تقاضا کرد تا در این باره پاسخگو باشند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
به گفته مرتضی طلایی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران چند سال پیش بود که شهرداری بر آن شد تا با همکاری نیروی انتظامی و با استفاده از تعدادی افراد که پارکبان نامیده می شدند فضاهای پارک شهری را در اختیار شهروندان قرار دهند؛ اما بعد از گذشت مدتی نظارت بر این افراد رفته رفته کم شد. تا امروز که کنترل آنان به کمترین حد ممکن رسیده و انتقادها هم شدت گرفته است. هرچند این اعتراض نسبت به کار پارکبان ها سال هاست که وجود دارد اما معلوم نیست چرا مدیریت شهری تاکنون نتوانسته برنامه جامعی برای ساماندهی آنان داشته باشد.
دوستی: حسینی به شورا توضیح دهد
اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر اسلامی تهران با تذکر نسبت وضعیت نابسامان پارکبان ها در صحن علنی شورا، به «شهرفردا» گفت که فعالیت پارکبان ها دو اشکال اساسی دارد؛ یکی اینکه درآمدهای این افراد شفاف نیست و دیگر اینکه مشخص نیست بر چه اساسی، چه مبلغی و دقیقا چه کسانی پول را دریافت می کنند.
عضو شورای شهر چهارم همچنین معتقد است که آمار و اسنادی وجود ندارد تا نشان دهد چقدر از درآمد پارکبان ها سهم شهرداری تهران است و به همین علت از مازیار حسینی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران خواسته شده تا به صحن علنی شورا برود و در این باره توضیح دهد.
به باور دوستی باید به جای استفاده از پارکبان ها برای پارک های حاشیه ای از دستگاههای الکترونیکی بهره برد و آنها را در تمامی نقاط شهر نصب کرد. همچنین می توان پیمانکار مورد اطمینانی استخدام و با ارائه تعرفه مشخص به وی از پارکبان ها در برخی از مناطق شهر هم استفاده کرد.
شاکری: باید بازخواست و تقاضا کرد
نارضایتی مردمی و گزارش هایی که درباره عملکرد نامناسب برخی از پارکبان ها به شورای شهر رسیده از دلایلی است که اعضای شورا را تشویق به بررسی جدی این موضوع کرده است. اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران است که درباره عملکرد پارکبان ها به شهر « فردا» گفت: نارضایتی هایی درباره کارکرد پارکبان ها در شهر تهران وجود دارد که گزارش آن به ما ارئه شده است. برهمین اساس در درجه اول باید توجه داشت که پارک حاشیه ای چیزی است که مدیریت شهری ایجاد کرده بنابراین خودش مسئول رسیدگی به آن است.
او یادآور شد که در حال حاضر فقط تعدادی از پارک های حاشیه ای شهر مکانیزه شده اند و این خود نوعی نابسامانی را در شهر ایجاد کرده که هر چه زودتر باید بررسی شود.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نرخی که پارکبان ها از شهروندان اخذ می کنند را غیر شفاف دانست . چراکه اغلب این افراد یا قیمت پارک را در قبض نمی نویسند یا مبلغ اصلی را اخذ نمی کنند.
شاکری انتقادی هم از رواج شیوه جدیدی از پارک در شهر کرد که پارکبان ها ان را انجام می دهند. در این شیوه آنان مکان های ویژه ای را رزرو کرده و با چند برابر قیمت به شهروندان واگذار می کنند که کاملا خلاف قانون است و باید سریعا متوقف شود.
عضو شورای اسلامی شهر چهارم در همین خصوص خطاب به مازیار حسینی، معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: " مشکل پارکبان ها باید به زودی حل و فصل شود. کار خاصی که نمی کنیم. حمل و نقل و ترافیک با این همه نیرو پس چه کار می کند؟".
با باور او وقتی مشکل واضح است باید هر چه سریعتر برطرف شود. زیرا شورای شهر نمی تواند کمیسیون پشت کمیسیون تشکیل بدهد و از کار اصلی خود باقی بماند. در عوض باید از مسئولان بازخواست و تقاضا کرد تا در این باره پاسخگو باشند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *