ارائه تسهیلات آموزشی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان دارای معلولیت/ تولید فایل صوتی برای نابینایان

8:20 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۵۹۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگوی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان دارای شرایط خاص و معلول که ورود آن ها به دانشگاه سخت است می توانند با استفاده از فایل تصویری، صوتی و یا به صورت الکترونیکی درس های خود را یاد بگیرند.
محسن صدر، سخنگوی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور دانشجویان دارای معلولیت مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: امسال دانشگاه پیام نور با یک رویکرد نوین در بحث آموزش آماده خدمت رسانی به دانشجویان به خصوص دانشجویان دارای شرایط خاص است. 

وی افزود: برای برخی از دانشجویان دارای معلولیت که رفت و آمد آن ها به دانشگاه دشوار است شرایطی فراهم شده تا بتوانند بدون حضور در کلاس درس از مباحث درسی خود عقب نمانند.

سخنگوی دانشگاه پیام نور در ادامه گفت: دانشجویانی که نابینا هستند می توانند برای درس خواندن فایل صوتی کتابی که  توسط دانشگاه پیام نور تولید می شود و در اختیارشان قرار می دهیم را جایگزین خط بریل کنند.

صدر ادامه داد: همچنین در دانشگاه پیام نور افرادی که صرفا دارای مشکلات جسمانی هستند و یا کم شنوایان و ناشنوایان که ورود آن ها به دانشگاه سخت است می توانند با استفاده از فایل تصویری و یا به صورت الکترونیکی درس های خود را یاد بگیرند.

وی با ارائه آماری از محتواهای الکترونیکی تولید شده در دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 5 هزار محتوای الکترونیکی صوتی توسط دانشگاه پیام نور تولید شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *