پلهای تقاطع غیر همسطح کاروانسراسنگی 2 آماده بهرهبرداری شد
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: مراحل نهایی عملیات عمرانی پلهای تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 شامل اجرای روکش آسفالت، خطکشی مسیر و تامین روشنایی به اتمام رسیده و این پروژه راهگشای ترافیکی آماده تحویل به شهروندان است.
جاوید در تشریح ویژگیهای فنی پروژه، عملیاتاجرایی تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 را تلفیقی از عملیات مربوط به سازه و سیویل دانست و با بیان آنکه علاوه بر عملیات پلسازی، اجرای خاکبرداری، خاکریزی و نصب قطعات خاک مسلح بهمنظور احداث رمپ و لوپهای موردنیاز از مهمترین جبهههای کاری این پروژه بوده است، مجموع طول عملیات راهسازی در تقاطع غیر همسطح کاروانسراسنگی 2 را با احتساب اقدامات انجام شده به منظور تعریض آزادراه تهران- کرج در محل تقاطع با ادامه بزرگراه شهید حکیم، بالغ بر 12 کیلومتر ذکر کرد.
وی پلهای اصلی روی آزادراه تهران- کرج و همچنین پلجهتی غرب به شمال این پروژه را از نوع پلهای صندوقهای ذکر و اضافه کرد برای احداث این پلهای سوارهرو 562 قطعهبتنی پیشساخته مورداستفاده قرارگرفته است؛ دو پل فرعی این تقاطع که بهمنظور ایجاد مسیر دسترسی در شمال آزادراه تهران-کرج و عبور ادامه بزرگراه شهید حکیم از روی خطوط مترو احداث شدهاند نیز، از نوع عرشه تیربتنی و فلزی بوده و درنهایت میتوان گفت انواع متفاوتی از پلهای سوارهرو در قالب این پروژهعمرانی اجرا شده است که طول کلی آنها به 824 متر میرسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم و ارتباط آن با آزادراه تهران- کرج و همچنین تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 علاوه بر تکمیل حلقه بزرگراهی در محدوده غرب پایتخت، کمکشایانی به کاهش بارترافیک در محورهای بزرگراهی این محدوده خواهدكرد، یادآور شد تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 2 تا زمان تکمیل ادامه بزرگراه شهید حکیم، ضمن اتصال جاده مخصوص و جاده قدیمکرج و همچنین بخشجنوبی بزرگراه شهید حکیم به آزادراه تهران- کرج، کارکردهای متعدد دیگری درجهت توزیعمتناسب ترافیک خواهدداشت؛ این تقاطع میتواند علاوه بر انتقال ترافیک از سهراه کاروانسراسنگی به سمت تهران و کرج، گزینهمناسبی نیز برای دسترسی به جاده قدیم و جاده مخصوص کرج باشد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اقدامات باقیمانده از پروژه احداث پلهای کاروانسراسنگی یک، شامل تکمیل روکش نهایی آسفالت، خطکشی مسیر و همچنین تامین روشنایی است که طبق برنامه انجام خواهد شد. پیشبینی میشود پلهای تقاطعهای غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 تا پایان آذرماه سال جاری به روی تردد خودروها گشوده شوند.
انتهای پیام/