«الکلاسیکو» بازی به بزرگی جهان/ نگاهی ویژه به جدال بارسلونا و رئالمادرید
آبیواناری پوشان کاتالونیا و سفیدپوشان مادریدی در آستانه اولین الکلاسیکوی فصل نظر جهانیان را به خود جلب کردهاند.
خبرگزاری میزان -
دو غول فوتبال اسپانیا در حالی به دیدار هم میروند که رئالمادرید این فصل شروع بهتری نسبت به آبی و اناریها داشته و با 33 امتیاز هماکنون صدرنشین لالیگاست و بارسلونا با 6 امتیاز کمتر در مکان دوم جای دارد.
آمار و ارقام از الکلاسیکو که از آن به عنوان بزرگترین و حساسترین بازی فوتبال در جهان یاد میشود، بسیار است، اما سایت شبکه تلویزیونی «ESPN» در گزارشی جالب به جنبههای دیگر این بازی مهم پرداخته که در زیر میخوانید.
آخرین الکلاسیکو که در ماه آوریل 2016 برگزار شد در بیش از 90 کشور جهان پخش زنده شد و بیش از 400 میلیون بیننده از سرتاسر جهان داشت. تنها در آمریکا که فوتبال ورزش خیلی محبوبی در آن به شمار نمیرود، 1.9 میلیون نفر آخرین جدال بارسا و رئال را از تلویزیون تماشا کردند که این در نوع خود رقم قابل توجهی است.
الکلاسیکو در مقایسه با مسابقه قهرمانی فوتبال آمریکایی (سوپر بول) تماشاگر بیشتری را به خود جذب کرده است، به طوری که رکود حضور 99 هزار و 264 تماشاگر در ورزشگاه برای دیدار دو غول اسپانیا به ثبت رسیده و در طرف مقابل در بازی سوپربول رکود حضور 71 هزار و 88 تماشاگر ثبت شده است.
میانگین قیمت بلیت الکلاسیکو 2.600 دلار است، این در حالی است که برای بازی قهرمانی فوتبال آمریکایی به طور میانگین باید رقم 4.841 دلار پرداخت کرد.
در رکورد ببیننده تلویزیونی هم الکلاسیکوی اسپانیا بیش از 400 میلیون بیننده در سرتاسر جهان دارد و در مقابل تنها 160 میلیون بیننده که بیشتر آنها طبعاً از قاره آمریکا هستند بازی سوپربول را تماشا میکنند.
وقتی پای حضور تماشاگران در ورزشگاه میرسد بازی بین دو تیم رئالمادرید و بارسلونا نسبت به بازیهای حساسی در رده خود، همچنان پیشتاز است و 30 هزار هوادار بیشتر از دربیها و جدالهای سنتی دیگر نقاط جهان را در ورزشگاه به خود میبیند. برای بزرگی این بازی تنها کافی است رکورد حضور تماشاگران با بازیهای بزرگ دیگر را مقایسه کرد. الکلاسیکو (90 هزار و 154 تماشاگر)، فینال یورو 2016 (75 هزار و 868 تماشاگر)، فینال جام جهانی 2014 (74 هزار و 738 تماشاگر)، دیدار منچستریونایتد و منچسترسیتی (64 هزار و 943 تماشاگر)، جدال منچستریونایتد و لیورپول (59 هزار و 606 تماشاگر) و بازی بوکاجونیورز و ریورپلاته (55 هزار و 344 تماشاگر).
بر اساس گزارش مجله معتبر «فوربس» دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید در فهرست باارزشترین باشگاههای جهان جزو سه تیم بالایی هستند. تنها باشکاه دالاس کابویز آمریکاست که در این فهرست بالاتر از دو غول اسپانیایی قرار دارد. باشگاه رئالمادرید با ارزش 3.65 میلیارد دلار در رده دوم با ارزشترین باشگاههای جهان است، بارسلونا با 3.56 میلیارد دلار مکان سوم را به خود اختصاص داده و منچستریونایتد هم با 3.3 میلیارد دلار رتبه چهارم را در اختیار دارد و نزدیکترین تعقیبکننده دو تیم پرافتخار اسپانیاست.
دو باشگاه رئالمادرید و بارسلونا در صورت نیاز در بازار نقل و انتقالات هم حسابی ولخرجی میکنند، به طوری که تا کنون روی هم 8 بار رکورد نقل و انتقالات را شکستهاند. گرانقیمتترین بازیکنان حال حاضر الکلاسیکو نیمار برزیلی از بارسلونا با 94.6 میلیون دلار و گرث بیل ولزی از رئالمادرید با 108.3 میلیون دلار است که دومی به دلیل مصدومیت بازی شنبه را از دست میدهد.
از حیث پرداخت دستمزدها هم بارسلونا در رده پنجم باشگاههای ورزشی جهان قرار دارد، این در حالی است که رئالمادرید در مکان نهم جای دارد. در بین باشگاههای فوتبال از این حیث تنها منچستریونایتد بالاتر از این دو تیم است و باشگاه بسکتبال کلیولند کاوالیرز آمریکا در رتبه نخست این فهرست است. بالاترین دستمزد دریافتی در بین بازیکنان بارسلونا و رئالمادرید هم متعلق به لیونل مسی و کریستیانو رونالدوست که هر یک هفتهای 450 هزار دلار به حسابشان واریز میشود.
بررسیهای اخیر روی فروش پیراهنهای تیمهای مطرح جهان نشان میدهد که دو تیم رئالمادرید و بارسلونا جزو سه تیم محبوب فوتبالی جهان هستند، هر چند منچستریونایتد با فروش 1.75 میلیون پیراهن در صدر است و کهکشانیها با فروش 1.65 میلیون پیراهن در رتبه دوم و بارسلونا با فروش 1.28 میلیون پیراهن در مکان سوم جای دارند.
وقتی پای شبکههای اجتماعی به میان میآید، دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید تعقیبکنندههای زیادی در این شبکهها دارند، به طوری که باشگاه رئالمادرید 21.1 میلیون تعقیبکننده و باشگاه بارسلونا 18.9 میلیون تعقیبکننده در شبکه اجتماعی «توئیتر» دارند. در شبکه اجتماعی «فیسبوک» اما بارسلونا از رئال پیش است و هر کدام به ترتیب 94.7 میلیون و 92.7 میلیون تعقیبکننده دارند. در بین بازیکنان دو تیم هم کریستیانو رونالدو با مجموع 250 میلیون تعقیبکننده در شبکههای اجتماعی «توئیتر»، «فیسبوک» و «اینستاگرام» محبوبترین است. نیمار از بارسا هم با 148 میلیون تعقیبکننده محبوبترین بازیکن کاتالانها در شبکههای اجتماعی است و لیونل مسی هم نزدیکترین تعقیبکنندهاش، هرچند در شبکه اجتماعی «توئیتر» حساب کاربری ندارد.
در بحث کسب جام هم این دو غول فوتبال اسپانیا فعال بودهاند، به طوری که رئالمادرید 80 جام و بارسلونا 77 جام در کلکسیون افتخاراتشان دارند. سفیدپوشان مادریدی 32 بار فاتح لالیگا و 11 بار در اروپا قهرمان شدهاند. در طرف دیگر آبیواناریها 24 قهرمانی در لالیگا و 5 قهرمانی در اروپا دارند.
دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید پروژههای عظیمی برای نوسازی ورزشگاههای اختصاصی خود دارند که انتظار میرود برای فصل 21-2020 آماده شود. قرار است ورزشگاه نیوکمپ با هزینهای بالغ بر 390 میلیون دلار و ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو با سرمایهای 400 میلیون دلاری نوسازی شود.
انتهای پیام/
به گزارش گروه ورزشی ، تیمهای فوتبال بارسلونا و رئالمادرید عصر شنبه در چارچوب هفته چهاردهم لالیگای اسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم میروند و میلیونها نفر در سرتاسر جهان اولین الکلاسیکوی فصل 17-2016 را تماشا خواهند کرد.
دو غول فوتبال اسپانیا در حالی به دیدار هم میروند که رئالمادرید این فصل شروع بهتری نسبت به آبی و اناریها داشته و با 33 امتیاز هماکنون صدرنشین لالیگاست و بارسلونا با 6 امتیاز کمتر در مکان دوم جای دارد.
آمار و ارقام از الکلاسیکو که از آن به عنوان بزرگترین و حساسترین بازی فوتبال در جهان یاد میشود، بسیار است، اما سایت شبکه تلویزیونی «ESPN» در گزارشی جالب به جنبههای دیگر این بازی مهم پرداخته که در زیر میخوانید.
آخرین الکلاسیکو که در ماه آوریل 2016 برگزار شد در بیش از 90 کشور جهان پخش زنده شد و بیش از 400 میلیون بیننده از سرتاسر جهان داشت. تنها در آمریکا که فوتبال ورزش خیلی محبوبی در آن به شمار نمیرود، 1.9 میلیون نفر آخرین جدال بارسا و رئال را از تلویزیون تماشا کردند که این در نوع خود رقم قابل توجهی است.
الکلاسیکو در مقایسه با مسابقه قهرمانی فوتبال آمریکایی (سوپر بول) تماشاگر بیشتری را به خود جذب کرده است، به طوری که رکود حضور 99 هزار و 264 تماشاگر در ورزشگاه برای دیدار دو غول اسپانیا به ثبت رسیده و در طرف مقابل در بازی سوپربول رکود حضور 71 هزار و 88 تماشاگر ثبت شده است.
میانگین قیمت بلیت الکلاسیکو 2.600 دلار است، این در حالی است که برای بازی قهرمانی فوتبال آمریکایی به طور میانگین باید رقم 4.841 دلار پرداخت کرد.
در رکورد ببیننده تلویزیونی هم الکلاسیکوی اسپانیا بیش از 400 میلیون بیننده در سرتاسر جهان دارد و در مقابل تنها 160 میلیون بیننده که بیشتر آنها طبعاً از قاره آمریکا هستند بازی سوپربول را تماشا میکنند.
وقتی پای حضور تماشاگران در ورزشگاه میرسد بازی بین دو تیم رئالمادرید و بارسلونا نسبت به بازیهای حساسی در رده خود، همچنان پیشتاز است و 30 هزار هوادار بیشتر از دربیها و جدالهای سنتی دیگر نقاط جهان را در ورزشگاه به خود میبیند. برای بزرگی این بازی تنها کافی است رکورد حضور تماشاگران با بازیهای بزرگ دیگر را مقایسه کرد. الکلاسیکو (90 هزار و 154 تماشاگر)، فینال یورو 2016 (75 هزار و 868 تماشاگر)، فینال جام جهانی 2014 (74 هزار و 738 تماشاگر)، دیدار منچستریونایتد و منچسترسیتی (64 هزار و 943 تماشاگر)، جدال منچستریونایتد و لیورپول (59 هزار و 606 تماشاگر) و بازی بوکاجونیورز و ریورپلاته (55 هزار و 344 تماشاگر).
بر اساس گزارش مجله معتبر «فوربس» دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید در فهرست باارزشترین باشگاههای جهان جزو سه تیم بالایی هستند. تنها باشکاه دالاس کابویز آمریکاست که در این فهرست بالاتر از دو غول اسپانیایی قرار دارد. باشگاه رئالمادرید با ارزش 3.65 میلیارد دلار در رده دوم با ارزشترین باشگاههای جهان است، بارسلونا با 3.56 میلیارد دلار مکان سوم را به خود اختصاص داده و منچستریونایتد هم با 3.3 میلیارد دلار رتبه چهارم را در اختیار دارد و نزدیکترین تعقیبکننده دو تیم پرافتخار اسپانیاست.
دو باشگاه رئالمادرید و بارسلونا در صورت نیاز در بازار نقل و انتقالات هم حسابی ولخرجی میکنند، به طوری که تا کنون روی هم 8 بار رکورد نقل و انتقالات را شکستهاند. گرانقیمتترین بازیکنان حال حاضر الکلاسیکو نیمار برزیلی از بارسلونا با 94.6 میلیون دلار و گرث بیل ولزی از رئالمادرید با 108.3 میلیون دلار است که دومی به دلیل مصدومیت بازی شنبه را از دست میدهد.
از حیث پرداخت دستمزدها هم بارسلونا در رده پنجم باشگاههای ورزشی جهان قرار دارد، این در حالی است که رئالمادرید در مکان نهم جای دارد. در بین باشگاههای فوتبال از این حیث تنها منچستریونایتد بالاتر از این دو تیم است و باشگاه بسکتبال کلیولند کاوالیرز آمریکا در رتبه نخست این فهرست است. بالاترین دستمزد دریافتی در بین بازیکنان بارسلونا و رئالمادرید هم متعلق به لیونل مسی و کریستیانو رونالدوست که هر یک هفتهای 450 هزار دلار به حسابشان واریز میشود.
بررسیهای اخیر روی فروش پیراهنهای تیمهای مطرح جهان نشان میدهد که دو تیم رئالمادرید و بارسلونا جزو سه تیم محبوب فوتبالی جهان هستند، هر چند منچستریونایتد با فروش 1.75 میلیون پیراهن در صدر است و کهکشانیها با فروش 1.65 میلیون پیراهن در رتبه دوم و بارسلونا با فروش 1.28 میلیون پیراهن در مکان سوم جای دارند.
وقتی پای شبکههای اجتماعی به میان میآید، دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید تعقیبکنندههای زیادی در این شبکهها دارند، به طوری که باشگاه رئالمادرید 21.1 میلیون تعقیبکننده و باشگاه بارسلونا 18.9 میلیون تعقیبکننده در شبکه اجتماعی «توئیتر» دارند. در شبکه اجتماعی «فیسبوک» اما بارسلونا از رئال پیش است و هر کدام به ترتیب 94.7 میلیون و 92.7 میلیون تعقیبکننده دارند. در بین بازیکنان دو تیم هم کریستیانو رونالدو با مجموع 250 میلیون تعقیبکننده در شبکههای اجتماعی «توئیتر»، «فیسبوک» و «اینستاگرام» محبوبترین است. نیمار از بارسا هم با 148 میلیون تعقیبکننده محبوبترین بازیکن کاتالانها در شبکههای اجتماعی است و لیونل مسی هم نزدیکترین تعقیبکنندهاش، هرچند در شبکه اجتماعی «توئیتر» حساب کاربری ندارد.
در بحث کسب جام هم این دو غول فوتبال اسپانیا فعال بودهاند، به طوری که رئالمادرید 80 جام و بارسلونا 77 جام در کلکسیون افتخاراتشان دارند. سفیدپوشان مادریدی 32 بار فاتح لالیگا و 11 بار در اروپا قهرمان شدهاند. در طرف دیگر آبیواناریها 24 قهرمانی در لالیگا و 5 قهرمانی در اروپا دارند.
دو باشگاه بارسلونا و رئالمادرید پروژههای عظیمی برای نوسازی ورزشگاههای اختصاصی خود دارند که انتظار میرود برای فصل 21-2020 آماده شود. قرار است ورزشگاه نیوکمپ با هزینهای بالغ بر 390 میلیون دلار و ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو با سرمایهای 400 میلیون دلاری نوسازی شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *