جذابیت در گوانجو به سبک رنو کولئوس
برخلاف نظر برخی افراد که تصور می کنند نمایشگاه چین تنها به درد مردم چین می خورد، توانسته در چند سال اخیر جایگاه خاصی را در این حوزه از آن خود کند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، نمایشگاه خودرو گوانجو یکی از مهترین وقایع صنعت و بازار خودرو شناخته میشود. برخی فکر میکنند که این نمایشگاه بیشتر به درد مردم چین میخورد و اخبار داخلی آن کاربرد و استفاده عمومی ندارد.
ولی جالب است بدانید که وسعت این نمایشگاه به مراتب بیشتر از نمایشگاه خودرو پاریس بوده و در این چند ساله توانسته برخی برنامهریزیهای خودروسازان مطرح دنیا را تغییر دهد تا محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند. حضور برندهای خاصی چون بنتلی، پورشه، مازراتی، لامبورگینی، فراری، استون مارتین، مرسدس بنز، ب ام و، کادیلاک و... نشان می دهد که اهمیت نمایشگاه خودرو گوانجو نزد برندهای معتبر، هر دوره بیشتر میشود.
گروه رنو- نیسان هم در این دوره از نمایشگاه خودرو گوانجو حضور قوی داشته و در بخشهای مختلف فناوری، محصول جدیدی را معرفی کرده است.
رنو در این دوره از نمایشگاه خودرو گوانجو در دو سالن حضور پیدا کرد. یک بخش از نمایشگاه به خودروسازانی اختصاص داده شده بود که محصولات پاک و با آلایندگی صفر یا بسیار پایین تولید میکردند.
در این بخش رنو با معرفی خودروهای برقی خود توانست نگاه بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت خود بکشاند. حضور ZOE مدل 2017 در نمایشگاه و از طرفی سابقه فروش بالای این محصول و شناخته شدن آن به عنوان پرفروش ترین خودرو برقی بازار اروپا، نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب نمود.
جالب بود که در بخش خودروهای پاک استقبال از خودروهای رنو بی سابقه بود و توقع می رفت که بازدیدکنندگان، رنو را با این سبک پسندیده باشند. ولی وقتی وارد سالن اصلی رنو که خودروهای بنزینی حضور داشتند می شدید، با استقبال دوباره مردم مواجه بودید. سبک جدید طراحی رنو و عملکرد آن در بخش خودروهای بنزینی و برقی، باعث شده بود تا در چند روز نمایشگاه ازدحام جمعیت در غرفه رنو پا بر جا باشد.
با ورود به غرفه رنو، با توجه به فاصله مناسب چیدمان خودروها، می توانستید هر محصول رنو را در فضایی مناسب بازدید کنید. کجار، کپچر و... خودروهایی بودند که با توجه به ذات کراس اوور بودنشان نظرها را در بخش ورودی غرفه به سمت خود می کشاندند. ولی شلوغی اصلی درست در وسط غرفه رنو بخاطر « نیو کولئوس» به عنوان جدیدترین خودروی کمپانی رنو بود. هیبت رنو کولئوس جدید با طراحی نوین بدنه و فضای مدرن داخل خودرو و همچنین رنگ های مختلف باعث شد تا بازدیدکنندگان از نمایشگاه گوانجو این خودرو را تحسین کنند و حداقل یک عکس از کابین و نمای بیرونی این خودرو بگیرند.
رنو کولئوس به عنوان یک کراس اوور دو دیفرانسیل، نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده و در کلاس کراس اوورهای متوسط قرار گرفته است. این خودرو به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر مجهز است که 170 اسب بخار قدرت تولید می کند و گیربکس 7 سرعته ایکس ترونیک آن قدرت را به چرخ های جلو و عقب آن می رساند. شما در این خودرو قابلیت تعویض حالت انتقال قدرت را دارید و می توانید شاهد آن باشید تا کامپیوتر کولئوس، ضرایب انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب را به صورت پلکانی و لحظه ای تغییر دهد. چندی پیش رنو کولئوس برای اولین بار توسط خبرنگاران حوزه خودرو در فرانسه مورد تست و بررسی قرار گرفت. جالب بود که در شرایط عادی این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 10 ثانیه ثبت می کرد و مصرف سوخت آن کمتر از 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام می شد. رنو کولئوس از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در سطح خوبی قرار دارد و این روزها توانسته نظر بازار جهانی را به سمت خود بکشاند. به احتمال زیاد شرکت نگین خودرو کولئوس را در زمستان 1395 به بازار ایران معرفی می کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *