ورود لیزر به پژوهشسراهای دانش آموزی
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از مذاکرات این نهاد با سازمان انرژی اتمی خبرداد و گفت: تصمیم داریم مباحث حوزه علمی لیزر را به پژوهش سراهای دانش آموزی وارد کنیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، علی زرافشان با بیان اینکه ظرف ۳ سال گذشته در بخش دانش آموزی ظرفیت های خوبی در جهت توسعه علمی کشور انجام شده است، اظهار کرد: بر این اساس همکاریهای علمی مناسبی نیز بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ورود علوم و فناوریهای جدید به حوزه دانش آموزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از ورود مباحث حوزه زیست فناوری به کتب درسی جهت آشنایی دانش آموزان با این عرصه می گذرد و در طول این سالها در مسیری که طی شد فعالیت های متنوعی را شاهد بودیم.
زرافشان به اهمیت تاسیس پژوهش سراها اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش اقدام به تاسیس پژوهش سراهای دانش آموزی در سراسر کشور کردیم تا دانش آموزان به عنوان پژوهنده در رشد و توسعه علمی کشور کشور سهیم باشند.
وی با بیان اینکه امروز این باور که دانش آموزان در پژوهش سهیم هستند به باوری عمومی در نهادهای کشور تبدیل شده است، گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ علمی برجام پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو باشگاه جهانی گداخت هسته ای است تا در آینده ایران به فناوری تولید سوخت انرژی پاک دست پیدا کند که این می تواند شروع مناسبی باشد تا در آموزش و پرورش دانش آموزان را وارد این عرصه کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق مذاکراتی که با سازمان انرژی اتمی و معاونت علمی ریاست جمهوری شده است تصمیم داریم مباحث حوزه علمی لیزر را به پژوهش سراهای دانش آموزی وارد کنیم.
//
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *