نصب دوربین و استانداردسازی و اصلاح هندسی خیابان از عوامل کاهش تصادفات است
مسعودی فر گفت: اقداماتی مثل مهندسی ترافیک و اقدامات زیربنایی، نصب دوربین و استانداردسازی و اصلاح هندسی خیابان، بازنگری و اصلاح علائم هشداردهنده از عوامل کاهش و تصادفات در کلانشهر تبریز است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای سیاستگذاری طرح کاهش تصادفات درون شهری و ارتقاء فرهنگ ترافیک کلانشهر تبریز برگزار شد.
در این جلسه رضا مسعودی فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از تدوین طرح کاهش تصادفات درون شهری و ارتقاء فرهنگ ترافیک کلانشهر پرداخت و پیشنهاداتی را جهت کاهش تصادفات درون شهری ارائه کرد.
رضا مسعودی فر در گام اول انتخاب مسیرهای پرتصادف، در گام دوم اقداماتی مثل مهندسی ترافیک و اقدامات زیربنایی، نصب دوربین و استانداردسازی و اصلاح هندسی خیابان، بازنگری و اصلاح علائم هشداردهنده، خط کشی ها، نصب امکانات کاهنده سرعت طبق استانداردها ورفع نقاط حادثه خیز، رفع معایب و نواقص معابر، تأمین امکانات گذر برای عابرین پیاده، تعبیه موانع برای جلوگیری از گذر عابرین پیاده رو در نقاط پرخطر عنوان کرد.
وی در گام سوم اقدامات فرهنگی و اجتماعی مثل اطلاع رسانی، آموزش آیین نامه راهنمایی و رانندگی، آموزش کودکان در مهد کودکها و مدارس را ذکر کرد.
این مقام قضایی در گام چهارم تبیین و کیفیت بخشی بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، شناسایی رانندگان پرخطر و پرتصادف و اِعمال مقررات بازدارنده، اجرای طرح مستمرّ کنترل موتورسواران، کاربردی کردن استفاده از دوربین های ترافیک، ارزیابی جسمانی و توانانیی فردی رانندگان به هنگام تمدید گواهینامه رانندگی، الزام شرکتهای بیمه به انجام کامل تعهدات، جلب مشارکت مادی شرکتهای بیمه و در گام پنجم اثربخشی طرح و ارزبابی سه ماهه آن را از مراحل اجرای طرح مذکور عنوان کرد.
در این جلسه رضا مسعودی فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از تدوین طرح کاهش تصادفات درون شهری و ارتقاء فرهنگ ترافیک کلانشهر پرداخت و پیشنهاداتی را جهت کاهش تصادفات درون شهری ارائه کرد.
رضا مسعودی فر در گام اول انتخاب مسیرهای پرتصادف، در گام دوم اقداماتی مثل مهندسی ترافیک و اقدامات زیربنایی، نصب دوربین و استانداردسازی و اصلاح هندسی خیابان، بازنگری و اصلاح علائم هشداردهنده، خط کشی ها، نصب امکانات کاهنده سرعت طبق استانداردها ورفع نقاط حادثه خیز، رفع معایب و نواقص معابر، تأمین امکانات گذر برای عابرین پیاده، تعبیه موانع برای جلوگیری از گذر عابرین پیاده رو در نقاط پرخطر عنوان کرد.
وی در گام سوم اقدامات فرهنگی و اجتماعی مثل اطلاع رسانی، آموزش آیین نامه راهنمایی و رانندگی، آموزش کودکان در مهد کودکها و مدارس را ذکر کرد.
این مقام قضایی در گام چهارم تبیین و کیفیت بخشی بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، شناسایی رانندگان پرخطر و پرتصادف و اِعمال مقررات بازدارنده، اجرای طرح مستمرّ کنترل موتورسواران، کاربردی کردن استفاده از دوربین های ترافیک، ارزیابی جسمانی و توانانیی فردی رانندگان به هنگام تمدید گواهینامه رانندگی، الزام شرکتهای بیمه به انجام کامل تعهدات، جلب مشارکت مادی شرکتهای بیمه و در گام پنجم اثربخشی طرح و ارزبابی سه ماهه آن را از مراحل اجرای طرح مذکور عنوان کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *