استفاده از تکنولوژی فرمولا E در جگوار I-Pace
گروه جگوار لندروور در حال حاضر دارای تجربه در ساخت خودروهای الکتریکی است و گام نخست این گروه در تولید اینگونه خودروها مدل پروتوتایپ پلاگین هیبرید XJ_e بود که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. پس از آن این گروه از مدل Evoque_e در سال ۲۰۱۵ پردهبرداری کرد که در این مدل، مهندسین این شرکت اوج توانایی خود را در طراحی باتریهای لیتیوم یونی، الکتروموتورها و البته سیستم مدیریت دما و حرارت باتریها به نمایش گذاشته بودند.
جگوار I-Pace یک خودروی الکتریکی با آلایندگی صفر است که از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.
ریچارد انگنو مدیر روابط عمومی جهانی جگوار در مورد این خودرو گفته است:
تکنولوژی مورد استفاده در سلولهای باتری این مدل، ابعاد سلولها و نحوهی کار سیستم مدیریت سلولها از خودروهای فرمولا E به عاریت گرفته شدهاند و در حقیقت این تکنولوٰژی بین خودروهای مسابقهای فرمولا E و جگوار I-Pace مشترک است؛ این بارزترین و محسوسترین سودی است که ما از شرکت در این مسابقات میبریم. ما از این مسابقات توانستیم علم افزایش کارایی باتری در شرایط سخت را کسب کنیم و مهمتر از آن اینکه چگونه باتریها را در بهینهترین حالت خود قرار دهیم. مهمترین مسئله در خصوص خودروهای فرمولا E این است که ما چگونه بار وارده بر باتریهای مختلف و دمای تولیدی آنها را در هنگامی که جریان زیادی از آنها بیرون میکشیم، مدیریت کنیم.
جالب است بدانید که قدرت تولیدی جگوار I-Pace به میزان ۳۹۴ اسب بخار است که چنین قدرتی بیشتر از قدرت ۲۶۸ اسب بخاری خودروهای فرمولا E است. گرچه قوانین جدید به خودروهای فرمولا E اجازهی افزایش قدرت تا ۴۰۲ اسب بخار را خواهند داد.
جگوار I-Pace فعلا یک خودروی مفهومی بوده و قرار است بهینهسازیها و تغییرات زیادی در بخش عملکرد و فنی این خودرو ایجاد شود با این حال شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل چیزی در حدود ۴ ثانیه اعلام شده است.