خودروهای فرسوده دلیل 83 درصد آلودگی هوا هستند
نمایندگان مردم در خانه ملت با انتقاد از تردد ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در پایتخت خودروهای فرسوده را عامل ۸۳ درصد آلودگی هوا عنوان کردند.
خبرگزاری میزان -
به نقل از خانه ملت، سال ها است شهروندان تهرانی با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند اما حاکی از آن است که دستگاه های ذی ربط به رفع عوامل موثر در این معضل مانند نوسازی خودروهای فرسوده چندان توجهی ندارند در حالی که طبق اظهارات نمایندگان مجلس سالانه 3 هزار نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.در این رابطه طبق اظهارات نمایندگان مجلس شاهد تردد 5 میلیون خودرو، 400 هزار خودروی فرسوده، یک ونیم میلیون وسائط نقلیه موتوری غیراستاندارد و آلاینده، یک هزار مینی بوس فرسوده، 2 هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال و 8 هزار پیکان فرسوده در پایتخت هستیم؛خودروهای فرسوده ای که نفس تهران را بریده و به بحرانی شدن وضعیت آلودگی دامن زده اند.
نمایندگان مردم در مجلس با بیان اینکه باید عزم و اراده ای جدی برای خروج خودروهای فرسوده داشته باشیم مطرح می کنند در این میان همکاری لازم میان دستگاهها وجود ندارد و هر کدام دیگری را مقصر دانسته و توپ را به زمین دیگری می اندازد؛ به گونه ای که شهرداری، بانک ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و به صورت انفرادی عمل می کنند.
نمایندگان مردم در خانه ملت بر این باور هستند هر چند مقرر شد در پایتخت 75 درصد جابجایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شده است.
علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان وجود 5 میلیون خودرو در تهران، گفت: حدود 400 هزار از این تعداد فرسوده هستند و همچنین یک و نیم الی دو میلیون وسائط نقلیه موتوری غیراستاندارد و آلاینده در سطح پایتخت تردد می کند در حالی که موتورسیلکت ها 5 برابر خودرو آلودگی ایجاد می کند و علاوه بر این خودروهای فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوای دارند
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروها عامل 80 درصد آلایندگی هوای پایتخت هستند، تصریح کرد: 20 درصد مابقی مربوط به صنایع آلاینده، مصارف خانگی و فعالیت های معدنی در سطح پایتخت است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خودروهای فرسوده 25 برابر خودروهای معمولی آلودگی ایجاد می کند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی روند خروج خودروهای فرسوده از سوی دولت به کندی پیش می رود و به این ترتیب شاهد تردد خودروهایی با عمر بالای 15 سال در تهران هستیم.
وی از وجود هزار مینی بوس فرسوده در پایتخت انتقاد کرد و گفت: علاوه بر این 2 هزار اتوبوس فرسوده در سطح این کلانشهر تردد می کند.
شاعری با تاکید بر اینکه اولویت نخست دولت باید مدیریت و رفع آلایندگی هوای پایتخت و کلانشهرها باشد، ادامه داد: متاسفانه دستگاه های اجرایی در این رابطه به وظیفه خود عمل نکرده و اعتبار لازم برای کنترل و رفع منابع آلاینده مانند نوسازی خودروهای فرسوده را اختصاص نمی دهند در حالی که در جهت مدیریت آلودگی هوا دستگاه های اجرایی باید به وظیفه عمل کرده و منابع لازم را برای کنترل منابع آلاینده اختصاص دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم، با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات کم بهره و مناسب به دارندگان خودروهای فرسوده، افزود: با ارائه وام های کم بهره می توان گام های جدی در جهت نوسازی 400 هزار خودروی فرسوده در تهران برداشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر جایگزینی موتورسیلکت های انژکتوری با کاربراتوری در جهت بهبود هوای تهران، گفت: کاتالیست خودروهایی که کارکرد لازم را ندارد باید به صورت جدی تعویض شود؛ هر چند ممکن است تعویض این کاتالیست ها 200 هزار تومان هزینه داشته باشد اما این هزینه نیست بلکه صرفه جویی است.
شاعری با تاکید بر اینکه منابع آلاینده هوای پایتخت شناخته شده هستند، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست آمار منابع آلاینده را دارد اما رفع این منابع نیازمند اختصاص بودجه و اعتبارهای لازم است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.
وی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها برای مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها تاکید کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تلاش جدی در جهت نوسازی خودروهای فرسوده داشته، وزارت نفت تحت هیچ شرایطی اجازه توزیع سوخت پایین تر از یورو چهار در کلان شهرها را ندهد در کنار این شهرداری ها باید در هنگام تشدید آلایندگی هوا فعالیت های معدنی را در سطح و اطراف کلان شهرها کنترل کنند؛ وزارت آموزش و پرورش هم باید در هنگام تعطیلی مدارس به گونه ای عمل کند تا دانش آموزان از نظر آموزش با مشکل مواجه نشده و به همین منظور کلاس های جبرانی را جایگزین کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روش ها و اعتبارات لازم برای مقابله با آلودگی هوای پایتخت به درستی مشخص شده است، تصریح کرد: در حالی دولت در ارائه اعتبار لازم برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت تعلل می کند که سالانه 3 هزار نفر در این کلانشهر به دلیل آلودگی هوا نفر جان خود را از دست می دهند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه در تمامی دولت ها محیط زیست جز اولویت مسئولان نبوده است، تصریح کرد: در حالی که اگر آلودگی جز اولویت مهم دولت ها محسوب میشد در حال حاضر شاهد بحرانی شدن این معضل نبودیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با آخرین وضعیت لایحه هوای پاک در کمیسیون متبوع خود، گفت: متاسفانه این لایحه به دلیل ایرادات جزئی دو شوری و از صحن به کمیسیون ارجاع شد؛ به صورت جدی در حال بررسی آن هستیم و دو الی سه هفته آینده بررسی آن به اتمام رسیده و به صحن علنی ارائه می کنیم.
همچنین مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان وجود 2هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال در پایتخت، افزود: علاوه بر این 8 هزار پیکان فرسوده در پایتخت وجود دارد که تاکنون راهکارهای مناسب برای از رده خارج کردن آنها اندیشیده نشده در حالی که این خودروها عامل 83 درصد آلودگی هوای پایتخت است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید با عزم و اراده جدی در جهت خروج خودروهای فرسوده پایتخت وجود داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه در این میان شاهد همکاری لازم میان دستگاهها نیستیم و هر کدام دیگری را مقصر دانسته و توپ را به زمین دیگری می اندازد به گونه ای که شهرداری، بانک ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر کدام از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و به صورت انفرادی عمل می کنند.
لاهوتی ادامه داد: بهتر است دولت در یک فضای متمرکز نشستی را با متولیان خودروهای فرسوده داشته و متولی مشخصی را تعیین کند تا خروج خودروهای فرسوده سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی با یادآوری اینکه خودروهای یورو دو، 2 گرم گاز تولید میکنند، ادامه داد: این در حالی است که خودروی پیکان نزدیک به 8 گرم گاز تولید می کند که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران بسیار موثر است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه خودروسازان باید استاندارد آلایندگی یورو 4 را اخذ می کردند، تصریح کرد: اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده و استانداردهای آلایندگی در کشور هنوز یورو 2 است که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران نقش موثری ایفا می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سوخت کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیست، یادآور شد: این موضوع از جمله مسائلی که در جهت کاهش آلایندگی هوا به صورت جدی باید به آن پرداخت.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تعطیلی صنایع آلاینده به دلیل آلودگی هوای تهران، گفت: هر چند تمامی صنایع آلاینده باید از تهران خارج شوند اما صنایع آلاینده نقش 12 درصدی در آلودگی هوای پایتخت دارد در حالی که خودروهای فرسوده عامل 83 درصد آلودگی هوا است بنابراین پرداختن به صنایع آلاینده خیلی مهم نیست و باید در وهله اول تمامی دستگاه های ذی ربط در جهت خروج خودروهای فرسوده همکاری، تعاون و همراهی لازم را با هم داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت در جهت کاهش آلایندگی هوا تاکید کرد و افزود: هر چند مقرر شد در پایتخت 75 درصد جابجایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شد؛ به صورت جدی لازم است برای کاهش آلایندگی هوای تهران به بهبود حمل و نقل عمومی نگاهی جدی داشته باشیم.
کاظم زاده: عملکرد ضعیف دستگاه ها در نوسازی خودروهای فرسوده / لزوم جلوگیری از تردد خودروهای با عمر بیش از 10 سال در پایتخت
شادمهر کاظم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، عملکرد دستگاه های ذی ربط در نوسازی این خودروها را ضعیف خواند و گفت: در حالی برای کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید به خروج و نوسازی خودروهای فرسوده توجهی جدی داشته باشیم که متاسفانه دستگاه های ذی ربط در نوسازی تعلل کرده و به این مهم توجهی ندارند.
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت بحران و معضلی چند جانبه است، افزود: اگر چه تاثیر مستقیم خودروهای فرسوده در آلودگی هوای پایتخت غیرقابل انکار است اما موثرترین عامل آلودگی محسوب نمی شود و علاوه بر خودروهای فرسوده عوامل زیادی در بحرانی شدن هوای پایتخت موثر است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه موتورسیلکت ها ده برابر خودرو آلودگی ایجاد می کنند، تصریح کرد: در کنار این سیستم های مکانیک تاسیسات شوفاژخانه ها هم در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند.
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ممنوعیت تردد خودروهای با عمر بیش از 10 سال در پایتخت، گفت: در جهت بهبود آلایندگی هوای پایتخت باید در جهت نوسازی خودروهای فرسوده گام برداشت؛ البته هر چند در رابطه با از رده خارج کردن و نوسازی خودروهای فرسوده قانون داریم اما متاسفانه به دلیل ضعف نظارت به اجرای چنین قوانینی بی توجهی می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه به اجرای قوانین در رابطه با استانداردسازی قطعات خودروها و همچنین ارتقای استاندارد خودروهای داخلی برای بهبود وضعیت آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد و ادامه داد: نظارت ها بر چگونگی تولید خودرو در کشور از جمله اهرم هایی است که می تواند نقش موثری در بهبود هوای پایتخت داشته باشد.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
نمایندگان مردم در مجلس با بیان اینکه باید عزم و اراده ای جدی برای خروج خودروهای فرسوده داشته باشیم مطرح می کنند در این میان همکاری لازم میان دستگاهها وجود ندارد و هر کدام دیگری را مقصر دانسته و توپ را به زمین دیگری می اندازد؛ به گونه ای که شهرداری، بانک ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و به صورت انفرادی عمل می کنند.
نمایندگان مردم در خانه ملت بر این باور هستند هر چند مقرر شد در پایتخت 75 درصد جابجایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شده است.
علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان وجود 5 میلیون خودرو در تهران، گفت: حدود 400 هزار از این تعداد فرسوده هستند و همچنین یک و نیم الی دو میلیون وسائط نقلیه موتوری غیراستاندارد و آلاینده در سطح پایتخت تردد می کند در حالی که موتورسیلکت ها 5 برابر خودرو آلودگی ایجاد می کند و علاوه بر این خودروهای فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوای دارند
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروها عامل 80 درصد آلایندگی هوای پایتخت هستند، تصریح کرد: 20 درصد مابقی مربوط به صنایع آلاینده، مصارف خانگی و فعالیت های معدنی در سطح پایتخت است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خودروهای فرسوده 25 برابر خودروهای معمولی آلودگی ایجاد می کند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی روند خروج خودروهای فرسوده از سوی دولت به کندی پیش می رود و به این ترتیب شاهد تردد خودروهایی با عمر بالای 15 سال در تهران هستیم.
وی از وجود هزار مینی بوس فرسوده در پایتخت انتقاد کرد و گفت: علاوه بر این 2 هزار اتوبوس فرسوده در سطح این کلانشهر تردد می کند.
شاعری با تاکید بر اینکه اولویت نخست دولت باید مدیریت و رفع آلایندگی هوای پایتخت و کلانشهرها باشد، ادامه داد: متاسفانه دستگاه های اجرایی در این رابطه به وظیفه خود عمل نکرده و اعتبار لازم برای کنترل و رفع منابع آلاینده مانند نوسازی خودروهای فرسوده را اختصاص نمی دهند در حالی که در جهت مدیریت آلودگی هوا دستگاه های اجرایی باید به وظیفه عمل کرده و منابع لازم را برای کنترل منابع آلاینده اختصاص دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم، با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات کم بهره و مناسب به دارندگان خودروهای فرسوده، افزود: با ارائه وام های کم بهره می توان گام های جدی در جهت نوسازی 400 هزار خودروی فرسوده در تهران برداشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر جایگزینی موتورسیلکت های انژکتوری با کاربراتوری در جهت بهبود هوای تهران، گفت: کاتالیست خودروهایی که کارکرد لازم را ندارد باید به صورت جدی تعویض شود؛ هر چند ممکن است تعویض این کاتالیست ها 200 هزار تومان هزینه داشته باشد اما این هزینه نیست بلکه صرفه جویی است.
شاعری با تاکید بر اینکه منابع آلاینده هوای پایتخت شناخته شده هستند، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست آمار منابع آلاینده را دارد اما رفع این منابع نیازمند اختصاص بودجه و اعتبارهای لازم است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.
وی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها برای مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها تاکید کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تلاش جدی در جهت نوسازی خودروهای فرسوده داشته، وزارت نفت تحت هیچ شرایطی اجازه توزیع سوخت پایین تر از یورو چهار در کلان شهرها را ندهد در کنار این شهرداری ها باید در هنگام تشدید آلایندگی هوا فعالیت های معدنی را در سطح و اطراف کلان شهرها کنترل کنند؛ وزارت آموزش و پرورش هم باید در هنگام تعطیلی مدارس به گونه ای عمل کند تا دانش آموزان از نظر آموزش با مشکل مواجه نشده و به همین منظور کلاس های جبرانی را جایگزین کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روش ها و اعتبارات لازم برای مقابله با آلودگی هوای پایتخت به درستی مشخص شده است، تصریح کرد: در حالی دولت در ارائه اعتبار لازم برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت تعلل می کند که سالانه 3 هزار نفر در این کلانشهر به دلیل آلودگی هوا نفر جان خود را از دست می دهند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه در تمامی دولت ها محیط زیست جز اولویت مسئولان نبوده است، تصریح کرد: در حالی که اگر آلودگی جز اولویت مهم دولت ها محسوب میشد در حال حاضر شاهد بحرانی شدن این معضل نبودیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با آخرین وضعیت لایحه هوای پاک در کمیسیون متبوع خود، گفت: متاسفانه این لایحه به دلیل ایرادات جزئی دو شوری و از صحن به کمیسیون ارجاع شد؛ به صورت جدی در حال بررسی آن هستیم و دو الی سه هفته آینده بررسی آن به اتمام رسیده و به صحن علنی ارائه می کنیم.
همچنین مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان وجود 2هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال در پایتخت، افزود: علاوه بر این 8 هزار پیکان فرسوده در پایتخت وجود دارد که تاکنون راهکارهای مناسب برای از رده خارج کردن آنها اندیشیده نشده در حالی که این خودروها عامل 83 درصد آلودگی هوای پایتخت است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید با عزم و اراده جدی در جهت خروج خودروهای فرسوده پایتخت وجود داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه در این میان شاهد همکاری لازم میان دستگاهها نیستیم و هر کدام دیگری را مقصر دانسته و توپ را به زمین دیگری می اندازد به گونه ای که شهرداری، بانک ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر کدام از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و به صورت انفرادی عمل می کنند.
لاهوتی ادامه داد: بهتر است دولت در یک فضای متمرکز نشستی را با متولیان خودروهای فرسوده داشته و متولی مشخصی را تعیین کند تا خروج خودروهای فرسوده سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی با یادآوری اینکه خودروهای یورو دو، 2 گرم گاز تولید میکنند، ادامه داد: این در حالی است که خودروی پیکان نزدیک به 8 گرم گاز تولید می کند که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران بسیار موثر است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه خودروسازان باید استاندارد آلایندگی یورو 4 را اخذ می کردند، تصریح کرد: اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده و استانداردهای آلایندگی در کشور هنوز یورو 2 است که این موضوع در تشدید آلایندگی هوای تهران نقش موثری ایفا می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سوخت کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیست، یادآور شد: این موضوع از جمله مسائلی که در جهت کاهش آلایندگی هوا به صورت جدی باید به آن پرداخت.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تعطیلی صنایع آلاینده به دلیل آلودگی هوای تهران، گفت: هر چند تمامی صنایع آلاینده باید از تهران خارج شوند اما صنایع آلاینده نقش 12 درصدی در آلودگی هوای پایتخت دارد در حالی که خودروهای فرسوده عامل 83 درصد آلودگی هوا است بنابراین پرداختن به صنایع آلاینده خیلی مهم نیست و باید در وهله اول تمامی دستگاه های ذی ربط در جهت خروج خودروهای فرسوده همکاری، تعاون و همراهی لازم را با هم داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت در جهت کاهش آلایندگی هوا تاکید کرد و افزود: هر چند مقرر شد در پایتخت 75 درصد جابجایی ها به وسیله حمل و نقل عمومی انجام شود اما متاسفانه تنها 40 درصد این موضوع محقق و نسبت به 35 درصد مابقی غفلت شد؛ به صورت جدی لازم است برای کاهش آلایندگی هوای تهران به بهبود حمل و نقل عمومی نگاهی جدی داشته باشیم.
کاظم زاده: عملکرد ضعیف دستگاه ها در نوسازی خودروهای فرسوده / لزوم جلوگیری از تردد خودروهای با عمر بیش از 10 سال در پایتخت
شادمهر کاظم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، عملکرد دستگاه های ذی ربط در نوسازی این خودروها را ضعیف خواند و گفت: در حالی برای کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید به خروج و نوسازی خودروهای فرسوده توجهی جدی داشته باشیم که متاسفانه دستگاه های ذی ربط در نوسازی تعلل کرده و به این مهم توجهی ندارند.
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت بحران و معضلی چند جانبه است، افزود: اگر چه تاثیر مستقیم خودروهای فرسوده در آلودگی هوای پایتخت غیرقابل انکار است اما موثرترین عامل آلودگی محسوب نمی شود و علاوه بر خودروهای فرسوده عوامل زیادی در بحرانی شدن هوای پایتخت موثر است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه موتورسیلکت ها ده برابر خودرو آلودگی ایجاد می کنند، تصریح کرد: در کنار این سیستم های مکانیک تاسیسات شوفاژخانه ها هم در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند.
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ممنوعیت تردد خودروهای با عمر بیش از 10 سال در پایتخت، گفت: در جهت بهبود آلایندگی هوای پایتخت باید در جهت نوسازی خودروهای فرسوده گام برداشت؛ البته هر چند در رابطه با از رده خارج کردن و نوسازی خودروهای فرسوده قانون داریم اما متاسفانه به دلیل ضعف نظارت به اجرای چنین قوانینی بی توجهی می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه به اجرای قوانین در رابطه با استانداردسازی قطعات خودروها و همچنین ارتقای استاندارد خودروهای داخلی برای بهبود وضعیت آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد و ادامه داد: نظارت ها بر چگونگی تولید خودرو در کشور از جمله اهرم هایی است که می تواند نقش موثری در بهبود هوای پایتخت داشته باشد.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *