درخواست راه آهن آذربایجان برای سرمایهگذاری در ایستگاه آستارا
معاون وزیر راه و شهرسازی از درخواست راه آهن آذربایجان برای سرمایهگذاری در ایستگاه آستارا خبر داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پورسیدآقایی از آمادگی راه آهن ایران برای پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی خبرداد و گفت: راهآهن آذربایجان درخواست خود را برای سرمایهگذاری شرکتهای خصوصی آذری در ساختمانها و تجهیزات ایستگاهی آستار اعلام کرده است.
وی از عزم جدی طرف ایرانی بر اجرای بموقع پروژه آستارا- آستارا خبرداد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تملک و آماده بودن ده هکتار از اراضی ایستگاه آستارا و درخواست راهآهن آذربایجان برای سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی آذربایجان در احداث ساختمانها و تجهیزات ایستگاهی، اعلام کرد : راه آهن جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی است.
پروژه آستار-رشت-آستارا در داخل ایران 1400 متر طول خط مستقیم دارد که بهمنظور احداث ایستگاه و بارانداز آن؛ 62 هکتار زمین در دست تملک است. ودر ایستگاه تشکیلاتی آستارا سکوی مسافری و باری ساخته میشود و در حال حاضر مسیر 1400متری این پروژه از نقطه صفر مرزی در داخل ایران در دستساخت است که بهصورت دوخطه احداث میشود.
در مسیر 1400 متری؛ 3 دستگاه پل بزرگ بتنی احداث میشود که یکی از آنها بر روی رودخانه مرزی آستارا چای ساختهشده است.
در حال حاضر این پل مرزی ریلی مشترک 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مدت 3 ماه ساختهشده است. این پل بتنی با سهدهنه 27 متری و بهصورت دوخطه ساختهشده است و دروازه اتصال راهآهن ایران به آذربایجان و گرجستان و روسیه بوده و خط آهن راهآهن ایران را به هلسینکی فنلاند وصل میکند.
عملیات شمع کوبی پل ریلی دوم آغازشده و کل پروژه مذکور تاکنون حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس اعلام راهآهن آذربایجان در حال حاضر ساخت خط ریلی جدید 8.3 کیلومتری از پایانه راهآهن آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز ایران به پایان رسیده و ساخت پل ریلی در مرحله نهایی است و کارهای ساختوساز در این واحد زیرساختی حملونقل تا پایان سال جاری میلادی بهطور کامل به پایان خواهد رسید.
این خط آهن و پل ریلی جدید بر اساس توافق جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز تکمیل کریدور حملونقلی شمال- جنوب ساخته می شود.
وی از عزم جدی طرف ایرانی بر اجرای بموقع پروژه آستارا- آستارا خبرداد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تملک و آماده بودن ده هکتار از اراضی ایستگاه آستارا و درخواست راهآهن آذربایجان برای سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی آذربایجان در احداث ساختمانها و تجهیزات ایستگاهی، اعلام کرد : راه آهن جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرش سرمایه های داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی است.
پروژه آستار-رشت-آستارا در داخل ایران 1400 متر طول خط مستقیم دارد که بهمنظور احداث ایستگاه و بارانداز آن؛ 62 هکتار زمین در دست تملک است. ودر ایستگاه تشکیلاتی آستارا سکوی مسافری و باری ساخته میشود و در حال حاضر مسیر 1400متری این پروژه از نقطه صفر مرزی در داخل ایران در دستساخت است که بهصورت دوخطه احداث میشود.
در مسیر 1400 متری؛ 3 دستگاه پل بزرگ بتنی احداث میشود که یکی از آنها بر روی رودخانه مرزی آستارا چای ساختهشده است.
در حال حاضر این پل مرزی ریلی مشترک 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مدت 3 ماه ساختهشده است. این پل بتنی با سهدهنه 27 متری و بهصورت دوخطه ساختهشده است و دروازه اتصال راهآهن ایران به آذربایجان و گرجستان و روسیه بوده و خط آهن راهآهن ایران را به هلسینکی فنلاند وصل میکند.
عملیات شمع کوبی پل ریلی دوم آغازشده و کل پروژه مذکور تاکنون حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس اعلام راهآهن آذربایجان در حال حاضر ساخت خط ریلی جدید 8.3 کیلومتری از پایانه راهآهن آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز ایران به پایان رسیده و ساخت پل ریلی در مرحله نهایی است و کارهای ساختوساز در این واحد زیرساختی حملونقل تا پایان سال جاری میلادی بهطور کامل به پایان خواهد رسید.
این خط آهن و پل ریلی جدید بر اساس توافق جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز تکمیل کریدور حملونقلی شمال- جنوب ساخته می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *