نخستین قطار تهران - کربلا امروز عازم میشود
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بازسازی ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده محور جنوب تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: اولین قطار از تهران به مقصد کربلا با انقطاع ۳۰ کیلومتری امروز (سهشنبه) از تهران حرکت میکند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، اولین قطار از تهران به مقصد کربلا با انقطاع ۳۰ کیلومتری امروز (سهشنبه) از تهران حرکت میکند؛ طبق برنامه، قطار ابتدا خط تهران ـ شلمچه را طی میکند، از آنجا مسافران با اتوبوس مسیر ۳۰ کیلومتری تا بصره را میروند و سپس با قطار از بصره به کربلا مشرف میشوند.
پور سید آقایی اظهار کرد: جهت جابجایی زائران عتبات عالیات از طریق خطوط ریلی، طی ماههای اخیر طرحی را با راهآهن عراق آغاز کردیم که ما مسافران را از تهران تا شلمچه میبریم، بعد مسافران مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس میروند و کشور عراق جابجایی مسافران از بصره تا کربلا را بر عهده میگیرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه قطار یادشده مسیر تعیینشده را در ۲۷ ساعت طی میکند، اظهار کرد: برنامه حرکت این قطار هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه از تهران خواهد بود و مبلغ بلیت آن نیز ۱۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: روز شنبه رییس راهآهن عراق در تهران مهمان ما بود که با آنها توافق کردیم تا خطوط ریلی در عراق و ایران به زائران خدمات ارایه دهند. انشاءالله امروز (سهشنبه) اولین قطار با هدف جابجایی مسافران اربعین حسینی حرکت میکند. البته این کار ادامه خواهد داشت و صرفا مختص اربعین امسال نیست. سعی میکنیم دائما این قطار را هر هفته داشته باشیم و طبیعتا اگر تقاضا بالا برود، قابلیت افزایش تعداد قطار و تعداد سفر را نیز خواهیم داشت.
پور سید آقایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت تردد خودرو در مسیر خرمشهر به شلمچه برای این مسیر قطار در نظر گرفتهایم گفت: در این مسیر یک قطار رفت و برگشتی به صورت شاتل گذاشتهایم که مردم را از خرمشهر با قطار به مرز ببرد. این قطار برای آن است که مسافران دیگر آن مسافت را پیاده نروند.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: همچنین قطارهای فوقالعادهای برای اربعین در مسیر تهران ـ خرمشهر گذاشتهایم.
وی درباره جابجایی مسافران در خاک عراق گفت: عراق قطارهایی نو برای این منظور خریداری کرده است که کیفیت بالایی دارند. راهآهن عراق از بصره به کربلا روزی ۵ قطار میفرستد. ما نیز بلیت قطار بصره به کربلا را در خرمشهر میفروشیم تا مسافران دغدغهای برای تامین بلیت نداشته باشند.
مدیرعامل شرکت راهآهن درباره پروژه هایی بازسازی خطوط فرسوده راه آهن گفت: تا ۶ ماه آینده ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده محور جنوب نوسازی می شود ضمن آنکه بازسازی خط بافق - کرمان را در دستور کار داریم.
پور سیدآقایی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر از این محور نوسازی شده است در خصوص تولید ریل ملی گفت: تولید ریل ملی در کشور نیازمند حمایت عملی است نه شعار. اگر می خواهیم تولید داخل را تقویت کنیم باید منابع مالی مورد نیازمان تامین شود.
وی یادآور شد: بر اساس قراردادی که با ذوب آهن داریم ۴۰ هزار تن ریل U۳۳ به راه آهن تحویل میشود.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به تصویب پیشنهاد نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه برای اختصاص یک درصد از درآمدهای نفت و گاز به حمل و نقل ریلی گفت: با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت این صنعت و استفاده این حوزه از مزایای اقتصادی، نمایندگان مجلس در قالب برنامه ششم توسعه پیشنهادی ارائه دادند تا یک درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز کشور برای توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.
پور سید آقایی گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه تصویب شده است که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، قابل اجرا خواهد بود و میتواند در توسعه حمل و نقل ریلی موثر باشد.
پور سید آقایی اظهار کرد: جهت جابجایی زائران عتبات عالیات از طریق خطوط ریلی، طی ماههای اخیر طرحی را با راهآهن عراق آغاز کردیم که ما مسافران را از تهران تا شلمچه میبریم، بعد مسافران مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس میروند و کشور عراق جابجایی مسافران از بصره تا کربلا را بر عهده میگیرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه قطار یادشده مسیر تعیینشده را در ۲۷ ساعت طی میکند، اظهار کرد: برنامه حرکت این قطار هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه از تهران خواهد بود و مبلغ بلیت آن نیز ۱۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: روز شنبه رییس راهآهن عراق در تهران مهمان ما بود که با آنها توافق کردیم تا خطوط ریلی در عراق و ایران به زائران خدمات ارایه دهند. انشاءالله امروز (سهشنبه) اولین قطار با هدف جابجایی مسافران اربعین حسینی حرکت میکند. البته این کار ادامه خواهد داشت و صرفا مختص اربعین امسال نیست. سعی میکنیم دائما این قطار را هر هفته داشته باشیم و طبیعتا اگر تقاضا بالا برود، قابلیت افزایش تعداد قطار و تعداد سفر را نیز خواهیم داشت.
پور سید آقایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت تردد خودرو در مسیر خرمشهر به شلمچه برای این مسیر قطار در نظر گرفتهایم گفت: در این مسیر یک قطار رفت و برگشتی به صورت شاتل گذاشتهایم که مردم را از خرمشهر با قطار به مرز ببرد. این قطار برای آن است که مسافران دیگر آن مسافت را پیاده نروند.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: همچنین قطارهای فوقالعادهای برای اربعین در مسیر تهران ـ خرمشهر گذاشتهایم.
وی درباره جابجایی مسافران در خاک عراق گفت: عراق قطارهایی نو برای این منظور خریداری کرده است که کیفیت بالایی دارند. راهآهن عراق از بصره به کربلا روزی ۵ قطار میفرستد. ما نیز بلیت قطار بصره به کربلا را در خرمشهر میفروشیم تا مسافران دغدغهای برای تامین بلیت نداشته باشند.
مدیرعامل شرکت راهآهن درباره پروژه هایی بازسازی خطوط فرسوده راه آهن گفت: تا ۶ ماه آینده ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده محور جنوب نوسازی می شود ضمن آنکه بازسازی خط بافق - کرمان را در دستور کار داریم.
پور سیدآقایی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر از این محور نوسازی شده است در خصوص تولید ریل ملی گفت: تولید ریل ملی در کشور نیازمند حمایت عملی است نه شعار. اگر می خواهیم تولید داخل را تقویت کنیم باید منابع مالی مورد نیازمان تامین شود.
وی یادآور شد: بر اساس قراردادی که با ذوب آهن داریم ۴۰ هزار تن ریل U۳۳ به راه آهن تحویل میشود.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به تصویب پیشنهاد نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه برای اختصاص یک درصد از درآمدهای نفت و گاز به حمل و نقل ریلی گفت: با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت این صنعت و استفاده این حوزه از مزایای اقتصادی، نمایندگان مجلس در قالب برنامه ششم توسعه پیشنهادی ارائه دادند تا یک درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز کشور برای توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.
پور سید آقایی گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه تصویب شده است که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، قابل اجرا خواهد بود و میتواند در توسعه حمل و نقل ریلی موثر باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *