اعتراض به میزان مستمری در راس شکایات سازمان بهزیستی/ کاهش 45 درصدی شکایت ها
سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: نظام نامه نظارت اجرایی در سازمان بهزیستی کشور تهیه شده و شاخص های متعددی نیز برای این نظام نامه تعریف شده است.
وی افزود: این نظام نامه در حال حاضر به استان های سراسر کشور ابلاغ شده و استان ها نیز در جریان این نظام نامه قرار گرفته اند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روند کاهشی شکایات مردمی از سازمان بهزیستی طی 7 ماهه گذشته اظهارکرد: در 7 ماهه ابتدایی سال 95 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 94 درصد شکایات از سازمان بهزیستی کشور 45 درصد کاهش پیدا کرده است.
موسوی چلک ادامه داد: شکایاتی که از طریق پیامک به سازمان بهزیستی کشور ارسال می شود طی 7 ماهه گذشته 17 درصد کاهش یافته ضمن اینکه در حوزه شکایات مکتوب نیز با کاهش 70 درصدی مواجه بوده ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که عمده شکایات مددجویان سازمان بهزیستی از این سازمان در چه حوزه ای است؟، خاطرنشان کرد: عمده شکایات مددجویان در حوزه مستمری ها است و کم بودن مبالغ مستمری هایی است که به مددجویان پرداخت می شود.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه بهزیستی در حوزه پرداخت مستمری طبق قانون عمل می کند بیان کرد: سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس اعتباراتی که در اختیار دارند اقدام به پرداخت مستمری کرده و ما نیز اعتقاد داریم که میزان مستمری پرداختی به مددجویان اندک است.
موسوی چلک از ارزیابی 3 ماهه عملکرد بهزیستی استان ها خبرداد و اذعان کرد: عملکرد بهزیستی استان ها و شهرستان ها هر 3 ماه یک بار از سوی ستاد انجام می شود و خوشبختانه میزان رضایت مندی مددجویان با این ارزیابی ها افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: اگر چه در بحث شکایات ارائه شده از سوی مددجویان در تمام حوزه ها با کاهش مواجه بوده ایم اما در حوزه شکایت از میزان اندک مستمری ها وضعیت همانند قبل است.