ضرورت مدیریت در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی/ پیشبینی و شناسایی عوامل خطر دو اصل مهم در راستای پیشگیری است
حجتالاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت مدیریت در پیشگیری از جرم گفت: پیشبینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها همراه با برنامهریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی از عوامل مهم در این راستا است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست مسئولان قضایی استان قزوین گفت: امروزه تحولات و شیوه های جدید ارتکاب جرائم در جامعه، برخورد با جرم را پیچیده و نمی توان تنها به صرف برخورد با مجرم توجه کرد.
وی بیان کرد: از آنجا که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام میشود این موجب خنثی کردن اقدامات یکدیگر و تحمیل هزینه های سنگین میشود، بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات می بایست به مقوله مدیریت پیشگیری توجه ویژه کرد.
دادستان قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها دخیل همراه با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست و اظهار کرد: مرحله اول فرایند شناخت مهمترین مسئله استان است که در این بخش تمامی دستگاه های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه ریزی مدون انجام شود.
وی در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به علت شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته تا بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت های دستگاهها احصاء و اجرا کنیم.
صادقی نیارکی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه های علمی – کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال های گذشته نیز با حضور در این کارگاه ها، شاهد آثار مطلوب به جا مانده از آنها هستیم.
وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که در حال حاضر جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد و اولویت بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسئولین انجام می شود.
وی بیان کرد: از آنجا که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام میشود این موجب خنثی کردن اقدامات یکدیگر و تحمیل هزینه های سنگین میشود، بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات می بایست به مقوله مدیریت پیشگیری توجه ویژه کرد.
دادستان قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها دخیل همراه با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست و اظهار کرد: مرحله اول فرایند شناخت مهمترین مسئله استان است که در این بخش تمامی دستگاه های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه ریزی مدون انجام شود.
وی در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به علت شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته تا بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت های دستگاهها احصاء و اجرا کنیم.
صادقی نیارکی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه های علمی – کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال های گذشته نیز با حضور در این کارگاه ها، شاهد آثار مطلوب به جا مانده از آنها هستیم.
وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که در حال حاضر جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد و اولویت بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسئولین انجام می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *