تعلل وزارت نفت در تحویل قیر رایگان به بنیاد مسکن/ خودداری وزارت نفت از واگذاری پمپ های بنزین به بخش خصوصی

11:01 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۵۴۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حسن پور اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال 94 مجلس، وزارت نفت موظف است فرآورده های نفتی قیر را به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی روستاها و همچنین در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای راه های روستایی و در اختیار آموزش و پرورش برای آسفالت مدارس قرار بدهد.

سوالات عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وزیر نفت/ یکی از سوالات اعلام وصول شده استشهباز حسن پوربیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به عدم اجرای قانون در وزارت نفت، اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال 94 مجلس، وزارت نفت موظف است فرآورده های نفتی قیر را به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی روستاها و همچنین در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای راه های روستایی و در اختیار آموزش و پرورش برای آسفالت مدارس قرار بدهد.

نماینده مردم سیرجان با ابراز تاسف از اینکه این قانون به خوبی اجرا نمی شود بیان داشت: سال گذشته کمتر از 50 درصد تامین شده و پیش بینی ما برای سال 95 هم همین است.

وی خاطر نشان کرد: ما در راستای وظایف خود که نظارت بر اجرای قوانین است تاکنون چندین بار طی تذکری این سوال را از وزیر نفت داشته ایم که انشالله در صحن مجلس حاضر می شود و پاسخ می دهد.

حسن پوربیگلری سوال دیگر خود را عدم گازرسانی به روستاها و صنایع کشور عنوان و تاکید کرد: که در این مورد هم اسناد و مدارکی در اختیار داریم که وزارت نفت کوتاهی و سهل انگاری کرده است.

وی ادامه داد: یکی از سوالات من که به زودی در صحن مطرح خواهد شد بر اساس اصل 44 قانون اساسی و ما براساس این قانون باید مواردی غیر از آنچه که به حاکمیت نظام مربوط می شود را به بخشهای خصوصی واگذار کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی در وزارت نفت کمترین اثر را داشته اظهار داشت: معاونین و کارشناسان وزارت نفت از اجرای قانون و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی خودداری می کنند.

نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه یکی از مزیتهای کشور ما در راستای واگذاری بخش خصوصی قسمت حاملهای انرژی است گفت: در این بخش هم مشکلات عدیده ای است که قانون اجرا نشده و یا اگر در جاهایی هم اجرا شده به طور ناقص اجرا شده است.

وی در خصوص سوال دیگر خود اظهار داشت: بیشتر از یکسال است که توسط یک بخشنامه داخلی در وزارت نفت از واگذاری پمپ بنزین،‌پمپ گاز و پمپ گازوئیل به مردم خودداری شده و جلوی کاری که بخش خصوصی پیشتر می خواست فعال شود گرفته شده و هیچ دلیل قانع کننده ای هم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: وزارت نفت به آنها گفته شما دنبال برند سازی هستید و دلیلی نداشته وقتی برند سازی تکمیل نشده جلوی کار را بگیرند.

وی افزود: ما وقتی یک جاده ای را ایجاد می کنیم نمی توان گفت به مردم خدمات نمی دهیم و صبر کنیم که بخشهای دیگر تکمیل شود.

حسن پور تاکید کرد: وقتی جاده افتتاح می شود آنجا پمپ بنزین،‌مسجد ، رستوران ،‌پلیس راه و سرویس بهداشتی نیاز دارد و اینها مکمل کار اولیه است ولی بیش از یکسال و اندی است که وزارت نفت جلوی چنین کار ارزشمندی را گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این کار هم سبب اشتغال شده و هم رفاه مردم را تامین می کند.

حسن پور بیگلری در پایان اظهار داشت: فعلا یکی از سوالات به صحن مجلس رفته و توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شده اما بنده خواستار اعلام وصول همه سوالات هستم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *