اکران در سینمای ایران عادلانه نیست/فیلمهایی داریم که خوب نیستد اما با تبلیغات دیده میشوند!
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: برخی از فیلم ها ارزش این فروش ها را دارند اما بعضی فیلم ها چیز خاصی برای بیان نداشته و باز هم می فروشند و من مطمئنم تبلیغات زیادی که انجام شده باعث فروش آن فیلم ها می شود.
خبرگزاری میزان -
کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی وضعیت اکران سینمای ایران را ناعادلانه خواند و گفت: اکران در سینمای ایران عادلانه نیست و برخی فیلم ها در زمان اکران با مشکلات متفاوتی روبرو می شوند و آن طور که باید دیده نمی شوند.
وی ادامه داد: فیلم برای پخش و اکران مناسب باید پخش کننده خوبی داشته باشد. منظور من از پخش کننده خوب، کسی است که دغدغه سینما و فیلم را داشته باشد. دغدغه ای که خیلی کم در میان پخش کنندگان دیده می شود.
بازیگر فیلم سینمایی "سایه های آرام" تبلیغات را مهم ترین عامل فروش فیلم دانست و افزود: از نظر من تبلیغات برای پخش و دیده شدن فیلم بسیار موثر است. خوشبختانه امسال شاهد اکران فیلم های موفقی بودیم که هم از لحاظ هنری و هم از جهت فروش رضایت مخاطب و تولید کنندگان را جلب کرده بود. یکی از مهم ترین دلایل این فروش موفق برای این فیلم ها تبلیغات آنها بود.
تهامی تصریح کرد: برخی از فیلم ها ارزش این فروش ها را دارند اما بعضی از این فیلم ها چیز خاصی برای بیان نداشته و باز هم می فروشند و من مطمئنم تبلیغات زیادی که انجام شده باعث فروش آن فیلم ها می شود.
بازیگر فیلم "رگ خواب" درخصوص انتخاب فیلم ها از سوی پخش کنندگان اذعان کرد: گاهی انتخاب ها برای یک فیلم از سوی پخش کننده بر اساس ژانر و یا برخی اسامی اتفاق می افتد و این انتخابات همواره نمی توانند انتخاب درستی باشند. بنابراین امیدوارم تهیه کنندگان برای تولید و یا مردم در انتخاب فیلم ها برای تماشا معیارهای درستی را در نظر بگیرند و بر اساس اسامی و یا حاشیه هایی که فیلم بعد و قبل خود ایجاد می کند فیلم را انتخاب نکنند.
تهامی با اشاره به تجربه عدم موفقیت در فروش برای برخی آثار خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فیلم "گناهکاران" به کارگردانی فرامرز قریبیان در سینمای ایران نمونه تازه ای بود اما همین فیلم در گیشه با شکست روبرو شد و دلیل آن به نظر من عدم دغدغه مندی پخش کننده نسبت به این فیلم و نداشتن تبلیغات مناسب بود. از این دست فیلم ها کم نیستند و من می توانم به "برف روی شیروانی داغ" و "شبانه" اشاره کنم که در زمان خودشان اگر تبلیغات حال حاضر را داشتند می توانستند این فروش خوبی داشته باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *