راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان
هاشمیان از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان گلستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به صورت "الکترونیکی" به طرفین پرونده ابلاغ میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، هاشمیان از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان گلستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به صورت "الکترونیکی" به طرفین پرونده ابلاغ میشود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی، برای طرفین پروندهها حساب کاربری قضایی تعریف می شود و در اختیار آنان قرار میگیرد.
هادی هاشمیان افزود: دفاتر الکترونیک قضایی در گرگان و دادگستری ها در دیگر حوزه های قضایی ، برای طرفین پرونده ها ، حساب کاربری قضایی ایجاد میکنند.
وی با بیان این که با ایجاد حساب کاربری قضایی، از این پس ابلاغ کاغذی در محاکم استان حذف میشود، گفت: علاوه بر مراجعین به دستگاه قضایی، همه مردم استان گلستان نیز میتوانند حساب کاربری قضایی برای خود ایجاد کنند.
هاشمیان گفت : پس از ارسال اوراق قضایی، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده میشود تا از ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری خود آگاه شوند و به آن مراجعه کنند.
این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها ، کاهش تجدید وقت پرونده ها به دلیل مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه ها از اهداف راه اندازی این سامانه است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی، برای طرفین پروندهها حساب کاربری قضایی تعریف می شود و در اختیار آنان قرار میگیرد.
هادی هاشمیان افزود: دفاتر الکترونیک قضایی در گرگان و دادگستری ها در دیگر حوزه های قضایی ، برای طرفین پرونده ها ، حساب کاربری قضایی ایجاد میکنند.
وی با بیان این که با ایجاد حساب کاربری قضایی، از این پس ابلاغ کاغذی در محاکم استان حذف میشود، گفت: علاوه بر مراجعین به دستگاه قضایی، همه مردم استان گلستان نیز میتوانند حساب کاربری قضایی برای خود ایجاد کنند.
هاشمیان گفت : پس از ارسال اوراق قضایی، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده میشود تا از ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری خود آگاه شوند و به آن مراجعه کنند.
این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها ، کاهش تجدید وقت پرونده ها به دلیل مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه ها از اهداف راه اندازی این سامانه است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *