روادید 100 هزار زائر اربعین صادر شد
معاون سازمان حج و زیارت گفت: یک چهارم ویزاهای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح صادر شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،حمید محمدی گفت: روادید زمانی صادر می شود که افراد با پرداخت هزینه روادید، پزشکی و بیمه، ثبت نامشان را تکمیل کرده باشند.
وی افزود: پس از تکمیل ثبت نام افراد به صورت گروهی، ثبت نام ها تبدیل به مانیفست های۲، ۵ یا ۲۰ نفره می شود و به سفارت عراق در تهران و کنسولگری های کرمانشاه، مشهد و اهواز و ۱۲ دفتر کنسولی موقت ارائه می شود و با فاصله کوتاه تبدیل به روادید می شود و گذرنامه تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا امروز برای بیش از۱۰۰ هزار نفر، یعنی حدود یک چهارم ثبت نام کنندگان روادید صادر شده است، گفت: ثبت نام خیلی زودتر از شروع صدور روادید آغاز شده است بنابراین روادید عده زیادی از ثبت نام کنندگان هنوز صادر نشده و با توجه به اینکه صدور روادید سرعت گرفته است این فاصله به سرعت کم می شود.
محمدی با بیان اینکه روادید براساس اولویت ها صادر می شود گفت: ترتیب ثبت نام ها و همچنین تاریخی که متقاضیان برای تشرف به عتبات درخواست می کنند مورد توجه قرار می گیرد و چون ظرفیت مرزها محدود است، افرادی که زودتر ثبت نام کرده اند در اولویت اند و در صورتی که مرز انتخابی متقاضیان جدید در آن روز خاص پر باشد باید تاریخ دیگری را برای تشرف انتخاب کنند.
وی درباره هزینه ثبت نام در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین گفت: آنچه در سامانه سماح به صورت رسمی اخذ می شود فقط هزینه روادید، هزینه بیمه پزشکی و هزینه خدماتی دفاتر زیارتی است که مجموعاً حدود ۱۸۰ هزار تومان می شود که البته با توجه به نرخ شناور ارز ممکن است ۲ یا ۳ هزار تومان کمتر یا بیشتر شود.
محمدی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به نشانیwww.samah.haj.ir گفت: ثبت نام کنندگان در این سامانه در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین از پوشش خدمات پزشکی هلال احمر و همچنین پوشش بیمه ای کامل بهره مند می شوند در حالی که به عزیمت های خارج از این سامانه هیچ یک از حمایت ها ارائه نمی شود.
انتهای پیام/
وی افزود: پس از تکمیل ثبت نام افراد به صورت گروهی، ثبت نام ها تبدیل به مانیفست های۲، ۵ یا ۲۰ نفره می شود و به سفارت عراق در تهران و کنسولگری های کرمانشاه، مشهد و اهواز و ۱۲ دفتر کنسولی موقت ارائه می شود و با فاصله کوتاه تبدیل به روادید می شود و گذرنامه تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا امروز برای بیش از۱۰۰ هزار نفر، یعنی حدود یک چهارم ثبت نام کنندگان روادید صادر شده است، گفت: ثبت نام خیلی زودتر از شروع صدور روادید آغاز شده است بنابراین روادید عده زیادی از ثبت نام کنندگان هنوز صادر نشده و با توجه به اینکه صدور روادید سرعت گرفته است این فاصله به سرعت کم می شود.
محمدی با بیان اینکه روادید براساس اولویت ها صادر می شود گفت: ترتیب ثبت نام ها و همچنین تاریخی که متقاضیان برای تشرف به عتبات درخواست می کنند مورد توجه قرار می گیرد و چون ظرفیت مرزها محدود است، افرادی که زودتر ثبت نام کرده اند در اولویت اند و در صورتی که مرز انتخابی متقاضیان جدید در آن روز خاص پر باشد باید تاریخ دیگری را برای تشرف انتخاب کنند.
وی درباره هزینه ثبت نام در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین گفت: آنچه در سامانه سماح به صورت رسمی اخذ می شود فقط هزینه روادید، هزینه بیمه پزشکی و هزینه خدماتی دفاتر زیارتی است که مجموعاً حدود ۱۸۰ هزار تومان می شود که البته با توجه به نرخ شناور ارز ممکن است ۲ یا ۳ هزار تومان کمتر یا بیشتر شود.
محمدی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به نشانیwww.samah.haj.ir گفت: ثبت نام کنندگان در این سامانه در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین از پوشش خدمات پزشکی هلال احمر و همچنین پوشش بیمه ای کامل بهره مند می شوند در حالی که به عزیمت های خارج از این سامانه هیچ یک از حمایت ها ارائه نمی شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *