عربستان شاید روزی حمله به یمن را هم انکار کند

16:10 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۳۲۵
یک منبع در شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اظهارات سخنگوی ائتلاف عربی سعودی برای حمله به یمن گفت حجم دروغگویی ریاض به حدی رسیده که شاید روزی حمله به یمن را هم از اساس انکار کند.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزار میزان به نقل از فارس، یک منبع مسئول در شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه (امروز) به اظهارات «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف عربی-سعودی و ادعای اینکه یمن تحت هیچ تحریم و محاصره‌ای قرار ندارد، واکنش نشان داد.

خبرگزاری یمن «سبأ»، به نقل از یک منبع اعلام کرد که ظاهرا ائتلاف و سخنگوی‌اش در دروغ گفتن و وارونه جلوه دادن واقعیت به حدی رسیده‌اند که تحریم و محاصره‌ای که همه جهان شاهد وجود آن است را رد می‌کنند.

این منبع مسئول به طعنه گفت: شاید روزی هم برسد که عربستان در اصل حمله به یمن را نیز انکار کند زیرا این کشور عادت کرده وجدان و مواضع بین المللی را به سود خود با پول تغییر دهد و از سازمان‌های بین المللی حقوق بشری بخواهد دربرابر جنایت‌هایش سکوت کند.

این منبع افزود تحریم و محاصره اعمال شده در یمن به صورت زمینی، هوایی و دریایی است که از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تا کنون اعمال شده و منجر به دگرگون شدن زندگی ۲۵ میلیون شهروند یمنی شده است که در نتیجه این تحریم‌ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی ائتلاف سعودی شب گذشته مدعی شده بود که کشورش تحریمی علیه یمن اعمال نکرده و محدودیت‌هایی که در جریان حمل و نقل دریایی و هوایی یمن اعمال شده را «نظارت» توصیف کرده و گفته بود این محدودیت‌ها برای جلوگیری از قاچاق سلاح اجرا شده است.

وی همچنین در واکنش به عذاب و رنجی که مردم یمن در پی حمله عربستان به خاک این کشور متحمل می‌شوند گفت: ما فرشته نیستیم اما این یک مرحله خاص و استثنائی است که لازمه آن اتخاذ اقدامات استثنائی است.

عسیری مدعی شده که عربستان متوجه سختی‌هایی که شهروندان یمنی با آن روبه رو شده‌اند هست اما «وضعیت بهبود پیدا کرده» به جز در صنعا و تعز و صعده که تحت محاصره حوثی‌ها [انصارالله] است.

عربستان مانع پرواز هواپیماهای غیرنظامی از فرودگاه بین المللی صنعاست و این مسأله بیشتر شهروندان یمنی را که به دلیل درمان قصد خروج از کشور را دارند در یمن گرفتار کرده، عسیری در واکنش به این مسأ‌له گفت که هدف ممنوعیت پرواز‌های غیرنظامی در صنعا جلوگیری از قاچاق تجهیزات نظامی و امنیت هوایی این منطقه است! این کشور که با جنگنده‌های خود هر روز شهرهای یمنی به ویژه صنعا را بمباران می‌کند مدعی است که به هواپیماهای امداد رسانی اجازه فرود در صنعا را می‌دهد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *