با کاهش ناامنی ها در سوریه و عراق ظرفیت‌های صادراتی کرمانشاه چند برابر می‌شود

2:35 - 06 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۹۹۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: در صورت کاهش ناامنی ها در سوریه و عراق، ظرفیت های صادراتی کرمانشاه چند برابر می‌شود.
با فروپاشی داعش ظرفیت‌های صادراتی کرمانشاه چند برابر می‌شودبه گزارش گروه سیاسی ، رضا رحیمی در نشست کارگروه اقتصادی استان اظهار کرد: راهبردهای ارایه شده برای توسعه حوزه صنعت باید با توجه پتانسیل ها و استعدادهای موجود و در یک قالب کاملاً بومی تدوین شوند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: در دنیای امروز سهم بخش خدمات و گردشگری در توسعه کشورها همچنان در حال افزایش است و در کشور ما نیز باید در کنار تقویت بخش صنعت و کشاورزی به سمت توسعه خدمات در حوزه های مختلف تجارت و گرشگری گام برداریم.

وی افزود: با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با عقلانیت و تدبیری که دولت در پیش گرفته، خوشبختانه شاهد فراهم شدن فضا و بسترهای لازم  برای رونق اقتصادی در کشور هستیم و انتظار می‌رود تا پایان سال 95 شاهد تغییر محسوسی در این عرصه باشیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رحیمی در ادامه  تحولات ماه های اخیر منطقه را امیدبخش توصیف کرد و گفت: فروپاشی احتمالی گروهک تکفیری داعش یک ظرفیت بسیار بالای صادراتی را برای کرمانشاه ایجاد می کند که از هم اکنون باید زیرساخت های لازم در مرزهای صادراتی استان را برای بهره گیری از فرصت های پیش رو فراهم کنیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از امکان مبادلات مرزی از بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف برخوردار است که این پتانسیل ها باید به کارآفرینان معرفی شوند.

این مدیر ارشد اقتصادی در ادامه چشمه بل را یک برند ارزشمند برای کرمانشاه دانست و گفت: خوشبختانه رودخانه سیروان به دلیل آورده بسیار بالا نیازی به آب چشه بل ندارد و می توان چندین واحد آب معدنی را در حاشیه این چشمه معروف ایجاد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: امروزه واحدهای بزرگ صنعتی دارای مشکلات بسیاری هستند و این مجموعه ها با قرار گرفتن در قالب شهرک های صنعتی می توانند از معافیت های مالیاتی چندین ساله برخوردار شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *