افزایش ظرفیت تخلیه ریلی کالا در بندرشهید رجایی
معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به روند افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرشهید رجایی، راه آهن درصدد است ظرفیت تخلیه کالا از 500 واگن را به طور متوسط به یک هزار واگن در روز افزایش دهد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، حسن عاشوری گفت: بندرشهید رجایی یکی از مهمترین بنادر تخلیه و بارگیری کالادر کشور است که هم اکنون به طول 50 کیلومتر شبکه ریلی در درون این بندر مورد استفاده قرار می گیرد و درصددیم با توجه به افزایش میزان بار در آینده در این بندرمهم کشور ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی را در این بندر افزایش دهیم.
وی ادامه داد: علاوه بر بندرشهید رجایی مجتمع منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای تحلیه مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر شاهد افزایش تخلیه مواد معدنی از این مجتمع هستیم و باید ظرفیت تخلیه مواد معدنی این منطقه را ارتقاء بخشیم.
معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد : هم اکنون روزانه به طور متوسط 200واگن حامل مواد معدنی در مجتمع ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس تخلیه می شود در حالی که نیاز واقعی ما به تخلیه 500 واگن مواد معدنی است.
عاشوری گفت: طبق برنامه ریزی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصددیم شبکه ریلی را در بندرشهید رجایی توسعه دهیم و به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی برای تحویل 20 هکتار زمین جهت احداث خطوط جدید در این بندر در حال مذاکره هستیم.
وی اظهار داشت: در صورتی که 20 هکتار زمین در این بندر به راه آهن اختصاص یابد با احداث خطوط جدید ظرفیت تخلیه و بارگیری کالادر شبکه ریلی کشور نیز افزایش می یابد زیرا کمبود ناوگان نداریم بلکه مشکل اصلی پایین بودن ظرفیت تخلیه کالا در این بندر است.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین مباحث ما در سال های اخیر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری شبکه ریلی در بنادر کشور است و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی به دنیال دست یابی به این هدف مهم در بنادر کشور هستیم.
عاشوری افزود: در سال های اخیر با افزایش میزان بارهای معدنی در مجتمع فولاد خلیج فارس تخلیه این مواد پاسخگوی نیاز های روزانه نیست و درصددیم با نصب سیستم واگن برگردان جدید میزان تخلیه روزانه خود را به بیش از 500 واگن در روز برسانیم.
معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ظرفیت پایین تخلیه مواد معدنی سبب شده هم اکنون شرکت های مختلف حمل و نقل دراین مجتمع از سیستم های غیر مکانیزه استفاده کنند و این باعث شده ظرفیت ما در این مجتمع همچنان پایین بماند.
وی ادامه داد: علاوه بر بندرشهید رجایی مجتمع منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای تحلیه مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر شاهد افزایش تخلیه مواد معدنی از این مجتمع هستیم و باید ظرفیت تخلیه مواد معدنی این منطقه را ارتقاء بخشیم.
معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد : هم اکنون روزانه به طور متوسط 200واگن حامل مواد معدنی در مجتمع ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس تخلیه می شود در حالی که نیاز واقعی ما به تخلیه 500 واگن مواد معدنی است.
عاشوری گفت: طبق برنامه ریزی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصددیم شبکه ریلی را در بندرشهید رجایی توسعه دهیم و به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی برای تحویل 20 هکتار زمین جهت احداث خطوط جدید در این بندر در حال مذاکره هستیم.
وی اظهار داشت: در صورتی که 20 هکتار زمین در این بندر به راه آهن اختصاص یابد با احداث خطوط جدید ظرفیت تخلیه و بارگیری کالادر شبکه ریلی کشور نیز افزایش می یابد زیرا کمبود ناوگان نداریم بلکه مشکل اصلی پایین بودن ظرفیت تخلیه کالا در این بندر است.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین مباحث ما در سال های اخیر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری شبکه ریلی در بنادر کشور است و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی به دنیال دست یابی به این هدف مهم در بنادر کشور هستیم.
عاشوری افزود: در سال های اخیر با افزایش میزان بارهای معدنی در مجتمع فولاد خلیج فارس تخلیه این مواد پاسخگوی نیاز های روزانه نیست و درصددیم با نصب سیستم واگن برگردان جدید میزان تخلیه روزانه خود را به بیش از 500 واگن در روز برسانیم.
معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ظرفیت پایین تخلیه مواد معدنی سبب شده هم اکنون شرکت های مختلف حمل و نقل دراین مجتمع از سیستم های غیر مکانیزه استفاده کنند و این باعث شده ظرفیت ما در این مجتمع همچنان پایین بماند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *