بدهی 20 هزار و 495 میلیارد تومانی شهرداری به بانکها و پیمانکاران

13:03 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۶۵۳
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری 20 هزار و 495 میلیارد تومان به بانکها و پیمانکاران بدهی داشته که این مطالبات باید هر چه سریعتر پرداخت شود.
بدهی 20 هزار و 495 میلیارد تومانی شهرداری به بانکها و پیمانکارانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علیرضا دبیر در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران گفت: کل بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی، حقوقی و بانکها 20 هزار و 495 میلیارد تومان است.

وی افزود: این مبلغ بدهی تا تاریخ 31 خرداد ماه لحاظ شده و با توجه به اینکه بخشی از این پول باید به بانکها پرداخت شود، سررسید آنها اکنون نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه منطقه 2 تهران بیشترین بدهی به پیمانکاران را دارد، اظهار کرد: منطقه 2 با 726 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران در رأس مناطق بدهکار پایتخت قرار گرفته است.

دبیر ادامه داد: بعدازمنطقه دو به ترتیب مناطق 22 و منطقه پنج در رأس مناطق بدهکار شهرداری تهران قرار گرفته اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه آماری از تعداد کل پیمانکاران طلبکار از شهرداری پایتخت خاطر نشان کرد: 30 هزار و 130 پیمانکار در حال حاضر به عنوان طلبکاران شهرداری تهران مطرح هستند وشهرداری باید هر چه سریعتر بدهی های پیمانکاران را پرداخت کند.

وی در خصوص رقم بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران اظهار کرد: جمع بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران 5 هزار و 182 میلیارد تومان است که از این میزان 1713 میلیارد تومان مرتبط با دیون حاصل ازتملکها ، 481 میلیارد تومان مرتبط با بیمه و مالیات و 1138 میلیارد تومان سپرده حسن انجام کار است.

دبیر در خصوص جمع کل بدهی شهرداری تهران به بانکها تصریح کرد: جمع کل این بدهی 11 هزار و 981 میلیارد تومان بوده و سررسید این مبالغ نیز تا سال 97 است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورایا سلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران از جمع کل بدهی 11هزار و 981 میلیارد تومانی خود به بانکها در سال جاری تنها باید 6 هزار میلیارد تومان ازا ین بدهی را تسویه کند.

وی با ارائه آماری از بانکهای طلبکار شهرداری تهران گفت: بانک شهر با 5 هزار و 200 میلیارد تومان بیشترین طلب را از شهرداری تهران داشته و بانکهای تجارت، ملی، صادرات، ملت ، صنعت و معدن، سپه، سرمایه، سامان و پاسارگاد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

وی به طلب 14 هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر شهرداری تهران 14 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و در تلاش هستیم تا این مطالبات رااز مسئولان طلب کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: 58 درصد از بدهی های شهرداری تهران به بانکها و 42 درصد به پیمانکاران  است و باید هر چه سریعتر این مطالبات از سوی شهرداری تهران پرداخت شود.










ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *