ساخت مگامال تهران با همکاری یک سی دی فروش در مالزی
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پروژه تجاری مگامال با شریکی همکاری کرده که به عنوان فروشنده سی دی در مالزی فعالیت می کند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن سرخو در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران گفت: پروژه ای تحت عنوان پروژه مگامال در شهرک اکباتان و در زمینی به مساحت 198 هزار متر مربع که قرار بود پیش از این تمام آن فضای سبز شود احداث شده است.
وی افزود: پروژه مگامال در 35 هزار متر مربع از فضای 198هزار متری در نظر گرفته شده برای فضای سبز ساخته شده و سال 82 برای ساخت آن شهرداری وقت با یک شرکت مالزیایی قرارداد منعقد شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سهم شهرداری در پروژه مگامال اظهار کرد: 6/51 درصد از سهام این پروژه متعلق به شهرداری تهران و 96/48 درصد از سهام این پروژه نیز متعلق به شرکت مالزیایی بوده است.
سرخو ادامه داد: آورده شهرداری تهران در این پروژه زمین و پروانه ساخت بوده و مقرر شده بود شرکت مالزیایی کار احداث این مگامال و همچنین فضای سبز اطراف آن را برعهده بگیرد.
وی با اشاره به انعقاد قرار داد شرکت مالزیایی با یک پیمانکار تصریح کرد: سال 85 شرکت مالزیایی با یک پیمانکار قرارداد منعقد کرده و تاکنون 65 درصد از پروژه پیشرفت داشته است اما این شرکت تاکنون ریالی به پیمانکار خارجی پرداخت نکرده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص سهامداران خارجی پروژه مگامال اذعان کرد: شرکت خارجی دو عضو داشته که ر-الف به عنوان یک ایرانی و ع- ب به عنوان شریک مالزیایی نمایندگان این شرکت خارجی بوده اند.
سرخو با انتقاد از وضعیت نامشخص شرکت مالزیایی طرف قرارداد شهرداری تهران گفت: فرد ایرانی که در شرکت مالزیایی فعالیت می کرده کسی بوده که پیش تر به عنوان یک سی دی فروش از مالزی سی دی های مجاز و غیر مجاز به ایران وارد می کرده است و طرف مالزیایی نیز فردی است که به هیچ وجه سابقه کار درخشانی نداشته و شرکت آنها نیز گردش مالی چندانی ندارد.
وی از فروش بخش قابل توجهی از سهم شرکت مالزیایی به شرکت تعاونی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: شرکت تعاونی نیروی انتظامی بخش قابل توجهی از سهام شرکت مالزیایی را به مبلغ 50میلیارد تومان خریداری می کند و پس از آن بخشی از این سهام نیز به یک شرکت وابسته به یکی از بانک ها واگذار می شود.
سرخو در خصوص وضعیت سهام شهرداری تهران در پروژه مگامال خاطر نشان کرد: شهرداری تهران از سهم خود ساختمان مگامال و پارکینگ آن را به یک شرکت با مبلغ 290 میلیارد تومان واگذار می کند و این شرکت چند ماه بعد همین فضا را به مبلغ 360 میلیارد تومان به بانک شهر می فروشد.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: باید مشخص شود که یک شرکت که سابقه قابل توجهی در پروژه های عمرانی نداشته با چه ارتباطی توانسته به عنوان شریک شهرداری تهران با این نهاد به توافق برسد.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در رابطه با پروژه مگامال تصریح کرد: در شرایطی که این قرارداد در زمان شهردار قبلی به امضا رسیده اما کار ساخت آن در زمان حضور قالیباف پیگیری شده و شهرداری باید پاسخ دهد که چرا تاکنون بازرسی از شهرداری تهران برای کنترل به این پروژه ورود نکرده است.
سرخو با اشاره به مبالغ پیش بینی شده جهت احداث پروژه مگامال بیان کرد: 13سال قبل برآورد اولیه برای احداث این پروژه 120میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما اکنون پس از گذشت این سالها باید بالغ بر هزار میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شود.
وی با بیان اینکه پروژه مگامال اکنون هیچ خریداری ندارد تاکید کرد: در شرایطی که فضای تجاری این پروژه 58هزار متر مربع است هیچ خریداری حاضر نیست برای خرید آن اقدام کند.
انتهای پیام/
وی افزود: پروژه مگامال در 35 هزار متر مربع از فضای 198هزار متری در نظر گرفته شده برای فضای سبز ساخته شده و سال 82 برای ساخت آن شهرداری وقت با یک شرکت مالزیایی قرارداد منعقد شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سهم شهرداری در پروژه مگامال اظهار کرد: 6/51 درصد از سهام این پروژه متعلق به شهرداری تهران و 96/48 درصد از سهام این پروژه نیز متعلق به شرکت مالزیایی بوده است.
سرخو ادامه داد: آورده شهرداری تهران در این پروژه زمین و پروانه ساخت بوده و مقرر شده بود شرکت مالزیایی کار احداث این مگامال و همچنین فضای سبز اطراف آن را برعهده بگیرد.
وی با اشاره به انعقاد قرار داد شرکت مالزیایی با یک پیمانکار تصریح کرد: سال 85 شرکت مالزیایی با یک پیمانکار قرارداد منعقد کرده و تاکنون 65 درصد از پروژه پیشرفت داشته است اما این شرکت تاکنون ریالی به پیمانکار خارجی پرداخت نکرده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص سهامداران خارجی پروژه مگامال اذعان کرد: شرکت خارجی دو عضو داشته که ر-الف به عنوان یک ایرانی و ع- ب به عنوان شریک مالزیایی نمایندگان این شرکت خارجی بوده اند.
سرخو با انتقاد از وضعیت نامشخص شرکت مالزیایی طرف قرارداد شهرداری تهران گفت: فرد ایرانی که در شرکت مالزیایی فعالیت می کرده کسی بوده که پیش تر به عنوان یک سی دی فروش از مالزی سی دی های مجاز و غیر مجاز به ایران وارد می کرده است و طرف مالزیایی نیز فردی است که به هیچ وجه سابقه کار درخشانی نداشته و شرکت آنها نیز گردش مالی چندانی ندارد.
وی از فروش بخش قابل توجهی از سهم شرکت مالزیایی به شرکت تعاونی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: شرکت تعاونی نیروی انتظامی بخش قابل توجهی از سهام شرکت مالزیایی را به مبلغ 50میلیارد تومان خریداری می کند و پس از آن بخشی از این سهام نیز به یک شرکت وابسته به یکی از بانک ها واگذار می شود.
سرخو در خصوص وضعیت سهام شهرداری تهران در پروژه مگامال خاطر نشان کرد: شهرداری تهران از سهم خود ساختمان مگامال و پارکینگ آن را به یک شرکت با مبلغ 290 میلیارد تومان واگذار می کند و این شرکت چند ماه بعد همین فضا را به مبلغ 360 میلیارد تومان به بانک شهر می فروشد.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: باید مشخص شود که یک شرکت که سابقه قابل توجهی در پروژه های عمرانی نداشته با چه ارتباطی توانسته به عنوان شریک شهرداری تهران با این نهاد به توافق برسد.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در رابطه با پروژه مگامال تصریح کرد: در شرایطی که این قرارداد در زمان شهردار قبلی به امضا رسیده اما کار ساخت آن در زمان حضور قالیباف پیگیری شده و شهرداری باید پاسخ دهد که چرا تاکنون بازرسی از شهرداری تهران برای کنترل به این پروژه ورود نکرده است.
سرخو با اشاره به مبالغ پیش بینی شده جهت احداث پروژه مگامال بیان کرد: 13سال قبل برآورد اولیه برای احداث این پروژه 120میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما اکنون پس از گذشت این سالها باید بالغ بر هزار میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شود.
وی با بیان اینکه پروژه مگامال اکنون هیچ خریداری ندارد تاکید کرد: در شرایطی که فضای تجاری این پروژه 58هزار متر مربع است هیچ خریداری حاضر نیست برای خرید آن اقدام کند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *