شائبه تقلب در فرایند انتخابات آمریکا؛ترامپ نتیجه انتخابات را می پذیرد؟

11:01 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۶۷۲
پایگاه یو اس ای تودی در گزارشی نوشت که تهدید نامزد جمهوری خواهان به اینکه در صورت شکست نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد موجب نگرانی مقام های این کشور شده است.
نگرانی‌ها در مورد نپذیرفتن نتایج انتخابات از طرف ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل ؛ پایگاه یو.اس.ای تودی نوشت: پس از انجام مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در طول روز‌های اخیر در حالی که دونالد ترامپ در بیشتر نظرسنجی‌ ها سقوط کرده بارها به وجود تقلب در سیستم انتخابات آمریکا اشاره کرده است و همچنین مشخص نکرده که در صورت عدم پیروزی نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت یا خیر.

به نوشته این پایگاه آمریکایی ترامپ بارها در سخنان خود گفته است که تقلب در انتخابات علیه وی صورت گرفته و ممکن است که وی نتایج انتخابات را نپذیرد.

نامزد جمهوری خواهان در آخرین مناظره خود نیز ضمن اعلام این مطلب و مرتبط کردن انتخابات پیش روی آمریکا به انتخابات سال 2000 که در آن رقابتی بسیار نزدیک میان جورج بوش و ال گور بوده است گفته بود که من شما را در حالت تعلیق باقی نگه می‌دارم و با همین حرف  حاضران را شوکه کرد و به نوعی بسیاری را به مبارزه طلبید.

مدیر تیم انتخاباتی ترامپ در لاس وگاس در مصاحبه با یو اس ای تودی درباره پذیرش نتیجه انتخابات گقته است که مشخص نیست که ما نتایج انتخابات را بپذیریم.

با این حال این موضع ترامپ به نظر نمی‌رسد که نظری مشترک با نزدیکان وی باشد.

تنها چند ساعت پیش از مناظره مذکور مایک پنس، معاون ترامپ، کلینان کانوی، مدیر کمپین او و ایوانا ترامپ، دخترش همگی تاکید کردند که نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت.

براساس سیستم الکترال انتخابات آمریکا، آمریکایی‌ها به صورت مستقیم رئیس جمهور خود را انتخاب نمی‌کنند. آنها ابتدا مجموعه‌ای از رای دهندگان را که باید به یکی از افراد فهرست نامزدهای حزب رای دهند، انتخاب می‌کنند. یک نامزد برای پیروزی در انتخابات به 270 رای الکترال نیاز دارد.

با وجود اینکه معمولا برنده انتخابات شب انتخابات مشخص می‌شود رای رسمی الکترال کالج‌ چند هفته بعد اعلام می‌شود.

در هفته‌های میانی شب انتخابات تا رای این شورا می‌تواند به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و یا در شرایط خاصی درخواست بازشماری آرا را مطرح کند اما اگر که میزان اختلاف آرای این انتخابات بسیار پایین باشد شانس پیروزی ترامپ در این پرونده بسیارکم است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *