ارتباط نغمه‌های آیینی آلبوم "خاتون" با آواز ایرانی/ وقتی "حجت‌ اشرف‌زاده" عاشورایی می‌خواند

8:40 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۴۸۸
حجت اشرف زاده در آلبوم موسیقی عاشورایی "خاتون" که به تازگی منتشر شده، بین نغمه های آیینی و‌ آواز ایرانی ارتباط برقرار کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آلبوم موسیقی عاشورایی "خاتون" در آستانه محرم امسال با صدای حجت اشرف زاده و با موسیقی محسن جلیلی منتشر شد.

آلبوم "خاتون"، آن دسته از نغمه های آیینی که رابطه مستقیمی با آواز ایرانی دارند را مورد بررسی قرار داده است.

در آلبوم موسیقی عاشورایی "خاتون" بر روی زندگی هنری تعدادی از افراد خاص یعنی روضه خوان های مسلط به آواز ایرانی تحقیق شده است که از بیشتر آن ها نغمه های ارزشمندی بر جای مانده است.

ارتباط نغمه های آیینی آلبوم

آلبوم موسیقی "خاتون" از 14 قطعه و شعرهایی از سید محمد سادات اخوی تشکیل شده است.

خواننده آلبوم "ماه و ماهی" در گفت و گویی که چندی پیش با داشت به این نکته اشاره کرده بود که نغمه ها و آواهای اصیل ایرانی با زمینه عاشورایی، در آلبوم "خاتون" به شکل ارکسترال تنظیم شده است. 

اشرف زاده همچنین گفت: امروزه برخی از مداحان ما به لحاظ اجرایی، ریشه های اصالت موسیقی عاشورایی را فراموش کرده اند و گاهی وقت ها در اجرای برخی از مداحان، چیزهایی را می شنویم که به اعتقاد من حتی بی حرمتی به ساحت امامان معصوم (ع) محسوب می شود.

ارتباط نغمه های آیینی آلبوم

این خواننده موسیقی ایرانی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که موسیقی اصیل ایرانی و آواز اصیل ایرانی که مداحان قدیمی ما بر آن تکیه می کردند، توانایی شناخت دستگاه ها و آوازهای ایرانی را در آن ها به وجود می آورد و بر همین اساس مداحی های خود را تنظیم می کردند و اشعار را می خواندند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *