تاثیر ویتامین B در بهبود مهارت های گفتاری کودکان اُتیسم
مطالعه جدید نشان می دهد بین میزان فولینیک اسید، نوعی ویتامین B، با بهبود مهارت های زبانی و ارتباطی در کودکان مبتلا به اُتیسم ارتباط وجود دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر، اختلال اُتیسم دارای علائم رفتاری بسیاری از جمله اضطراب، تعاملات نامناسب اجتماعی، تماس چشمی ضعیف و رفتار اجباری است.
محققان دریافته اند با تجویز دوز معین فولینیک اسید برای کودکان مبتلا به اُتیسم، شاهد بهبود ارتباطات اجتماعی آنها به مرور زمان بودند.
آنها همچنین یک نشانگر خونی ویژه ای را شناسایی کردند که دارای پتانسیل پیش بینی این موضوع است که بیماران دارای بهترین شانس واکنش مثبت به درمان هستند.
تیم محققان از موسسه تحقیقاتی کودکان آرکانزاس گروهی متشکل از ۴۸ کودک مبتلا به اُتیسم را بررسی کردند. کودکان به دو گروه متفاوت تقسیم بندی شدند: یک گروه از این بیماران ۱۲ هفته تحت درمان با دوز بالای فولینیک اسید قرار گرفتند و به گروه دوم دارونما داده شد.
محققان دریافتند بهبود در ارتباط کلامی گروه دریافت کننده فولینیک اسید در مقایسه با گروه دارونما به شکل قابل توجهی بیشتر بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *