رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تنها 2 مصوبه سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری اجرا شده است/برجام نتوانسته تمام آنچه را می‌خواستیم محقق کند

18:10 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۲۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: هیأت دولت در سفر به استان چهارمحال‌ و بختیاری 14 مصوبه داشته که از این تعداد صرفا دو مصوبه اجرا شده است.
تنها 2 مصوبه سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری اجرا شده است/برجام نتوانسته تمام آنچه را می‌خواستیم محقق کند
به گزارش گروه سیاسی ، اردشیر نوریان ضمن وابسته دانستن مسائل استان چهارمحال و بختیاری به مسائل کلان کشوری اظهار کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل مردم استان، مسأله اقتصاد است و در راس این موضوع مشکلات تولید و اشتغال قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال آخر دولت آقای روحانی قرار داریم، یادآوری‌ کرد: هیأت دولت در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری 14 مصوبه داشته که از این تعداد صرفا دو مصوبه اجرا شده، پنج مصوبه به گفته مسؤولان در دست اجرا بوده، چهار مصوبه از برنامه عقب‌ افتاده و سه مصوبه اصلا اجرا نشده است.

نوریان افزود: این مسأله باعث می‌شود امید مردم به دستاوردهای کاروان تدبیر و امید کمرنگ شود و لازم است توجه بیش‌تری به اجرای مصوبات صورت گیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به اینکه در دوران پس از انقلاب تلاش‌های بسیار خوبی برای اقتصاد صورت گرفته است، ادامه داد: ولی متاسفانه هنوز عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد که نیازمند یک تلاش جدی و جهادی برای مقابله با کمبودهای اقتصادی است.

نوریان با اشاره به اینکه نمایندگان مردم هم مانند سایر مسؤولان اولویت‌های کاریشان مسائل کلیدی اقتصاد است، ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در این خصوص فرمودند «من در برابر بیکاری جوانان احساس خجالت دارم»، حجت بر ما تمام شد و هرکاری غیر از این در اولویت کاری قرار گیرد نادرست است.

وی با اشاره به عملکرد سه‌ماهه خود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده با سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی برگزار کردیم و انسجام و وحدت نظر در مسائل استانی اصلی‌ترین توافق ما در این جلسات بود، که امیدوارم این وحدت تا پایان این دوره از مجلس برقرار باشد.

این مسؤول با تأکید بر لزوم دوری از مسائل حاشیه‌ای برای پیشبرد اهداف استانی ادامه داد: اولویت‌های استان خطوط راه‌آهن، ارتباطات، گردشگری، اشتغال و مسائل مربوط به کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل است که ما در شعارهای انتخاباتی هم همین موضوعات را مطرح کردیم.

نوریان در خصوص پیگیری مطالبات مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: این سه شهرستان، نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، لذا به نظر می‌رسد باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود و می‌توان با توسعه زیرساخت‌های این شهرستان‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات استان را حل کرد.

وی با اشاره به تغییر ساختار سیاسی شهرستان‌های بن و سامان در چند سال اخیر افزود: متاسفانه ظرفیت‌های اداری-سیاسی این دو شهرستان هنوز کامل نشده و برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز فعال نشده و این مطالبه عمومی مردم این شهرستان‌ها بوده که مطالبه به‌حق و درستی است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با تاکید بر اینکه مسیر توسعه استان در شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان باید به صورت جدی‌تری پیگیری شود، تصریح کرد: طرح اتصال استان به شبکه ریلی در حال اصلاح است، چرا که خط راه‌آهن باید از مرکز استان و شهرستان شهرکرد عبور کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت در سه سال گذشته مسأله برجام بوده است که بر اساس این توافق‌نامه دولت موظف است هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای آن به مجلس و این کمیسیون ارائه دهد.

وی با اشاره به حضور مستمر وزرای امور خارجه و اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امیدوار هستیم که مشکلاتی که در روند اجرای برجام وجود دارد با شدت بیشتری به سمت حل شدن پیش رود البته باید در نظر داشته باشیم که طرف مقابل ما امریکا است که هیچگاه خیرخواه ملت ماه نبوده است و از این به بعد هم نخواهد بود و دشمن ما محسوب می‌شود.

نوریان ادامه داد: این پروژه تاکنون تمام آنچه ما می‌خواستیم را محقق نکرده است، اما گام موثری برداشته شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به ناامنی منطقه و کشورهای پرآشوبی که در همسایگی با کشور ما قرار دارند، خاطرنشان کرد: تحولات منطقه توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دائم رصد می‌شوند و مسئولان مربوطه به این کمیسیون دعوت می‌شوند و گزارشات خود را ارائه می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *