"دولت نواز شریف" پاکستان را به سمت انزوای سیاسی پیش می‌برد

22:09 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۱۹۸
پرویز مشرف گفت: دولت نواز شریف با ارتش کنار نیامده و این تنش بر روی روابط خارجی تأثیر گذاشته انزوای سیاسی را به دنبال دارد.
 به گزارش سرویس بین الملل پرویز مشرف رئیس‌ جمهور و حاکم نظامی اسبق پاکستان با شرکت در برنامه سیاسی «تا فردا» که از شبکه اکسپرس پخش شد، گفت: دولت نواز شریف با ارتش کنار نیامده و این تنش بر روی روابط خارجی تأثیر گذاشته انزوای سیاسی را به دنبال دارد.
 
وی افزود: تا زمانی که اوضاع سیاسی داخل کشور ملتهب باشد چطور می‌توانیم در سطح بین المللی از مواضع خود در کشمیر دفاع کنیم.
 
مشرف تأکید کرد: متأسفانه پاکستان وزیر امور خارجه که اختیارات کامل داشته باشد ندارد و توجیهات در این زمینه بی‌فایده است.
 
وی افزود: نواز شریف با تعیین نکردن وزیر امور خارجه و عمل به رأی شخصی در معادلات بین‌المللی کشور را به سمت انزوای سیاسی پیش می‌برد.
 
مشرف تصریح کرد: در هر دوره‌ای که روابط ارتش و دولت خوب بود سیاست خارجی پاکستان نیز نقش مثبت خود را ایفا کرد اما در حال حاضر تنش بین نظامیان و دولت نواز شریف تأثیرات منفی دارد.
 
پرویز مشرف گفت: ارتش همیشه از منافع پاکستان حمایت می‌کند اما دولتمردان منافع شخصی را به منافع کشور ترجیح می‌دهند که همین موضوع موجب اختلاف و تنش می‌شود.
 
به گفته مشرف دولت و ارتش باید با هم کشور را اداره کنند و تا زمانی که این هماهنگی نباشد امنیت ملی همچنین سیاست خارجی تعریف واحدی نخواهد داشت.
 
مشرف ادامه داد: حزب مردم به دنبال براندازی دولت نواز شریف نیست و اعتراضات این حزب فقط یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما حزب تحریک انصاف هم فقط با برگزاری تظاهرات نمی‌تواند خاندان شریف را از قدرت برکنار کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *