استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس را تایید نمی کنیم
ئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش گفت:ضرورتی برای استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس نیست و استفاده از آنها را تائید نمی کنیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، ناهید فلاحیان گفت: کتب درسی به اندازه کافی دارای فعالیت ها و تمرین های مناسب هستند و اگر معلم بتواند اهداف کتاب های درسی را محقق کند، نیازی به کتاب های تست و سوالات مرسوم وجود ندارد.
وی ادامه داد: فضای نامناسبی بوجود آمده که در اثر برداشتهای غلطی است که از تحول بنیادین و آموزش و پرورش داریم؛ ما می خواهیم بچه ها مهارت های زندگی را بیاموزند نه اینکه به موجوداتی تبدیل شوند که کتاب را حافظه محور پاسخ گو باشند.
فلاحیان گفت: اگر معلم فضایی تعاملی را در کلاس ایجاد نکند و به دانش آموان بگوید تنها سئوال بنویسید، باید دانست که تنها یک بعد حافظه کودک را تقویت کرده و ما این نوع کتب را تایید نمی کنیم.
رئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، تصریح کرد: اگر لازم نبود، سند تحول بنیادین نوشته نمیشد و اینکه موضوعی از این سند به مرحله اجرا دربیاید، نیازمند عملیاتی شدن است و نمی توان به این سند ایرادی وارد کرد ولی امروز فقط بخش حافظهای دانش آموز را با امتحان گرفتن های متعدد تباه می کنیم.
وی ادامه داد: فضای نامناسبی بوجود آمده که در اثر برداشتهای غلطی است که از تحول بنیادین و آموزش و پرورش داریم؛ ما می خواهیم بچه ها مهارت های زندگی را بیاموزند نه اینکه به موجوداتی تبدیل شوند که کتاب را حافظه محور پاسخ گو باشند.
فلاحیان گفت: اگر معلم فضایی تعاملی را در کلاس ایجاد نکند و به دانش آموان بگوید تنها سئوال بنویسید، باید دانست که تنها یک بعد حافظه کودک را تقویت کرده و ما این نوع کتب را تایید نمی کنیم.
رئیس گروه مطالعات اجتماعی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، تصریح کرد: اگر لازم نبود، سند تحول بنیادین نوشته نمیشد و اینکه موضوعی از این سند به مرحله اجرا دربیاید، نیازمند عملیاتی شدن است و نمی توان به این سند ایرادی وارد کرد ولی امروز فقط بخش حافظهای دانش آموز را با امتحان گرفتن های متعدد تباه می کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *