حضرت عباس(ع) تسلیم محض امام معصوم بود
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: حضرت عباس(ع) در عظیمترین درگیری تاریخ وارد شد و تسلیم محض امام معصوم بود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه سیاسی ، حجتالاسلام سید محمدمهدی میرباقری شامگاه دوشنبه در سخنرانی خود در هیأت ثارالله با اشاره به ویژگیهای حضرت عباس(ع) اظهار کرد: یکی از مقامهای ایشان، مقام تسلیم بود، خداوند از ما خواسته است که همه قوای خودمان را تسلیم حجت خدا کنیم، کسی که تسلیم خدا شود، بعد از تطهیر، حقیقت نور ولایت امام معصوم در انسان تجلی پیدا میکند و تسلیم بودن قدم اول در راه خدا است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: کفر یک لفظ نیست، بلکه یک دستگاه پیچیده است که در مقابل انبیاء الهی قرارگرفته است، انبیاء وارد یک درگیری همهجانبه با کفر شدند و آنها بههیچوجه کفر را تحمل نکردند، آنها هم بهصورت باطنی و هم بهصورت ظاهری با کفر مبارزه کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جهاد اکبر به معنی تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از جبهه کفر و شیطان است، آنها جاذبههای زیادی را ایجاد میکنند، اما ما انسانها نباید از این جبهه تبعیت کنیم و با انتخاب راه دیگر بهسوی خدا برویم، البته گاهی تسلیم خدا شدن مشکل است و تبعات زیادی برای انسان به وجود میآورد.
میرباقری با اشاره به تبعات تسلیم شدن به خداوند اظهار کرد: حضرت عباس(ع) در عظیمترین درگیری تاریخ وارد شد و تسلیم محض امام معصوم(ع) بود، در میدانی که اصحاب پیامبر(ع) هم نمیپذیرفتند که راه امام حسین(ع) راه صوابی است، حضرت عباس(ع) همه قوای خودش را در اختیار امام حسین(ع) قرارداد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: انسان پس از مقام تسلیم باید به مقام تصدیق برسد و نباید هیچ تردیدی در خصوص امام معصوم داشته باشد، اما برخی در خصوص حرکت امام حسین(ع) شک داشتند و راه ایشان را غلط میدانستند، انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء تردید کرد، کمکم به مقام تکذیب آنها میرسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از احکام مسلمات اسلام در عقلانیت مدرن قابل تصدیق نیست، بهعنوانمثال ربا در اسلام دشمنی با خداوند است، اما در جهان مدرن، ربا یکچیز خوب است و در این جهان، مدار رشد اقتصادی ربا است، انسان باید در مدار امام معصوم حرکت کند تا محاسباتش درست باشد و ما باید هر چه که حجت خدا انجام میدهد را تصدیق کنیم.
میرباقری با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: بسیاری به امام حسین(ع) گفتند که به کربلا نروید، اما ایشان فرمودند که همین راه درست است، انسان اگر کمی در دستگاه کفر حرکت کند، تمام محاسبات او عوض میشود و شیطان برای انسان ترازو درست میکند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: دستگاه باطل ترازوهای انسان را به هم میریزد و در روز قیامت همه این ترازوها سبک میشوند. دستگاه محاسباتی دستگاه کفر بر اساس یک ترازوی باطل است و خطای محاسباتی دارد، شیطان برای انسان خطای محاسباتی به وجود میآورد و کارهای سنگین را برای انسان به کارهای سبک تبدیل میکند و موجب میشود که انسان نخواهد کارهای خیر را ببیند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید هر آنچه امام معصوم میگوید خوب است، خوب بداند.، انسان اگر پشت سر امام معصوم حرکت کند، تمام دستگاه محاسباتی او بر اساس دیدگاه امام معصوم میشود، اما وقتی ترازوی انسان مدار دیگری داشته باشد، در آن صورت امام معصوم را تکذیب خواهد کرد.
میرباقری با اشاره به صفات حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: ایشان با تمام وجود امام حسین(ع) را در سختترین امتحان دنیا تصدیق کرد، حضرت عباس(ع) ذرهای شک نکرد که اقدام امام حسین(ع) حق محض نیست، چون خود ایشان به دنبال بندگی بود. کسی میتواند امام معصوم را تصدیق کند که خودش بنده صالح باشد، روز عاشورا سختترین امتحان دنیا بود و امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از یاران خودشان برداشتند.
وی اضافه کرد: حادثه عاشورا، حادثه عظیمی بود، در روز عاشورا هر چه به ظهر آن روز نزدیک میشدیم، امتحان برای افراد سنگینتر میشد.
انتهای پیام/
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: کفر یک لفظ نیست، بلکه یک دستگاه پیچیده است که در مقابل انبیاء الهی قرارگرفته است، انبیاء وارد یک درگیری همهجانبه با کفر شدند و آنها بههیچوجه کفر را تحمل نکردند، آنها هم بهصورت باطنی و هم بهصورت ظاهری با کفر مبارزه کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جهاد اکبر به معنی تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از جبهه کفر و شیطان است، آنها جاذبههای زیادی را ایجاد میکنند، اما ما انسانها نباید از این جبهه تبعیت کنیم و با انتخاب راه دیگر بهسوی خدا برویم، البته گاهی تسلیم خدا شدن مشکل است و تبعات زیادی برای انسان به وجود میآورد.
میرباقری با اشاره به تبعات تسلیم شدن به خداوند اظهار کرد: حضرت عباس(ع) در عظیمترین درگیری تاریخ وارد شد و تسلیم محض امام معصوم(ع) بود، در میدانی که اصحاب پیامبر(ع) هم نمیپذیرفتند که راه امام حسین(ع) راه صوابی است، حضرت عباس(ع) همه قوای خودش را در اختیار امام حسین(ع) قرارداد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: انسان پس از مقام تسلیم باید به مقام تصدیق برسد و نباید هیچ تردیدی در خصوص امام معصوم داشته باشد، اما برخی در خصوص حرکت امام حسین(ع) شک داشتند و راه ایشان را غلط میدانستند، انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء تردید کرد، کمکم به مقام تکذیب آنها میرسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از احکام مسلمات اسلام در عقلانیت مدرن قابل تصدیق نیست، بهعنوانمثال ربا در اسلام دشمنی با خداوند است، اما در جهان مدرن، ربا یکچیز خوب است و در این جهان، مدار رشد اقتصادی ربا است، انسان باید در مدار امام معصوم حرکت کند تا محاسباتش درست باشد و ما باید هر چه که حجت خدا انجام میدهد را تصدیق کنیم.
میرباقری با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: بسیاری به امام حسین(ع) گفتند که به کربلا نروید، اما ایشان فرمودند که همین راه درست است، انسان اگر کمی در دستگاه کفر حرکت کند، تمام محاسبات او عوض میشود و شیطان برای انسان ترازو درست میکند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: دستگاه باطل ترازوهای انسان را به هم میریزد و در روز قیامت همه این ترازوها سبک میشوند. دستگاه محاسباتی دستگاه کفر بر اساس یک ترازوی باطل است و خطای محاسباتی دارد، شیطان برای انسان خطای محاسباتی به وجود میآورد و کارهای سنگین را برای انسان به کارهای سبک تبدیل میکند و موجب میشود که انسان نخواهد کارهای خیر را ببیند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید هر آنچه امام معصوم میگوید خوب است، خوب بداند.، انسان اگر پشت سر امام معصوم حرکت کند، تمام دستگاه محاسباتی او بر اساس دیدگاه امام معصوم میشود، اما وقتی ترازوی انسان مدار دیگری داشته باشد، در آن صورت امام معصوم را تکذیب خواهد کرد.
میرباقری با اشاره به صفات حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: ایشان با تمام وجود امام حسین(ع) را در سختترین امتحان دنیا تصدیق کرد، حضرت عباس(ع) ذرهای شک نکرد که اقدام امام حسین(ع) حق محض نیست، چون خود ایشان به دنبال بندگی بود. کسی میتواند امام معصوم را تصدیق کند که خودش بنده صالح باشد، روز عاشورا سختترین امتحان دنیا بود و امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از یاران خودشان برداشتند.
وی اضافه کرد: حادثه عاشورا، حادثه عظیمی بود، در روز عاشورا هر چه به ظهر آن روز نزدیک میشدیم، امتحان برای افراد سنگینتر میشد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *