تحقق 70 درصدی ماموریت های دفاتر خدمات نوسازی مستقر در بافت های فرسوده
به گزارش گروه جامعه ، عبادالله فتح اللهی با بیان اینکه دفتر خدمات نوسازی منطقه17 با 120 درصد تحقق در برنامه و دفتر خدمات نوسازی منطقه 10 با صددرصد تحقق در برنامه و مأموریت های تعیین شده به عنوان برترین دفاتر در سه ماهه دوم امسال معرفی شده اند، گفت: دفاتر خدمات نوسازی به عنوان مجموعه های فنی، متخصص و متعهد شناخته می شوند که دانش، تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار می دهند و نقش هماهنگ کننده میان لایه های مختلف تأثیرگذار در فرآیند نوسازی در بافت های فرسوده را ایفا می کنند.
وی با اشاره به مأموریت ها و وظایف ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و همچنین ستادهای بازآفرینی پایدار مناطق دارای بافت فرسوده، از مدیران و کارشناسان دفاتر خواست تا با نقدهای سازنده و ارائه راهکارهای کارآمد و مؤثر، این مجموعه ها را در راستای رفع ضعف ها و همچنین رفع موانع نوسازی در محلات یاری رسانند.
مدیرعامل سازمان نوسای شهر تهران با تأکید بر این که کلیه اقدامات نوسازی در یک محله باید در راستای ارتقا کیفیت زندگی در محله صورت گیرد و هرگونه اقدامی بر خلاف این موضوع در نقطه مقابل اهداف و مأموریت های ما قرار می گیرد، گفت: نوسازی بافت های فرسوده، فرآیندی سخت و پیچیده است و فلسفه وجودی دفاتر خدمات نوسازی نیز این است که در شرایط سخت و دشوار بتوانند وضعیت مطلوب را برای تحقق نوسازی در محلات خلق کنند.
وی از همکاری حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در موضوع نوسازی و تأمین زیرساخت های مورد نیاز در بافت های فرسوده خبر داد و خاطرنشان کرد: زمانی ایجاد فضای سبز در محلات بافت های فرسوده، امری دست نیافتنی تلقی می شد اما ورود معاونت خدمات شهری به عنوان معاونت پیشگام، ظرفیت ها و پتانسیل های این حوزه را در راستای نوسازی و ارتقا کیفیت زندگی به بافت های فرسوده شهر هدایت خواهد کرد.
فتح اللهی با بیان
این که یکی از شاخصه های بافت فرسوده، نفوذناپذیری است، تصریح کرد: بحث نفوذناپذیریی،
روان سازی تردد، پارکینگ و غیره از جمله مسائل شایان توجه در نوسازی بافت های فرسوده
است و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران
برای رفع این مسائل امری ضروری است.
انتهای پیام/