عدم آگاهی مردم از قوانین هواپیمایی سبب ایجاد مشکل شده است
هودرجی مشکل کار را مربوط به نبود اطلاع رسانی درست و جهل مردم به قوانین مربوطه دانست و خواهان اطلاع رسانی در این خصوص و بیان قوانین مربوطه برای مردم در حوزه هواپیمایی و راههای هوایی شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه، دانیال هودرجی معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمانشاه دستگاه قضائی را مطابق قانون اساسی مرکز رسمی تظلم خواهی در جامعه دانست و با یادآوری این نکته که در میان احصاء وظایف قوه قضائیه برخی از آنها مورد غفلت واقع شده است اظهار کرد : از جمله این امور، وظایف پیشگیرانه دستگاه قضائیه است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است که خوشبختانه در چند سال گذشته با تشکیل معاونتی تحت عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این مهم مورد توجه خاص قرار گرفته است.
وی که در حضور نمایندگان دفاتر و شرکتهایی هواپیمای استان کرمانشاه به منظور بررسی راهکارهای لازم برای تشریک مساعی بیشتر با دستگاه قضائی و پیشگیری از جرائم احتمالی در حوزه هواپیمایی سخن میگفت خاطر نشان ساخت: در کشور 80 میلیونی حدود 15 میلیونی پرونده قضائی در سال تشکیل میشود که سنخیتی با تعالیم دینی و اسلامی ندارد و این در حالی است که در بسیار کشورها با جمعیتی به مراتب بالاتر ارقام کمتری در ورودی پرونده ثبت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: به همین منظور یکی از اصلیترین برنامههای قوه قضائیه بحث قضا زدایی است تا با ورود سایر نهادها در امور مربوطه و دخالت آنها در امر پیشگیری، از تشکیل پروندههای غیر ضروری در دادگستری خودداری شود.
این مقام مسئول با ابراز امیدواری از اینکه پروندههای قضائی که در حوزه دفاتر و خدمات هواپیمایی شکل میگیرد به صفر برسد، مشکل کار را مربوط به نبود اطلاع رسانی درست و جهل مردم به قوانین مربوطه دانست و خواهان اطلاع رسانی در این خصوص و بیان قوانین مربوطه برای مردم در حوزه هواپیمایی و راههای هوایی شد.
هودرجی یادآور شد: غالب شکایات مردمی در خصوص چارترها، اعتراض به قیمت بلیط ها پس از آزاد سازی قیمتها و سلیقه ای عمل کردن، متعهد نبودن شرکتها در قبال تعهدات بیان شده در بلیط ها و همچنین تبلیغاتی که در تورهای گردشگری مطرح میشود و در عمل آن تعهدات اجرایی نمیشود و مسائلی از این دست عنوان کرد و خواهان رسیدگی و توضیح نمایندگان حاضر در جلسه شد.
در ادامه این جلسه هر یک از شرکت کنندگان با بیان توضیحاتی، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را عنوان کردند.
وی که در حضور نمایندگان دفاتر و شرکتهایی هواپیمای استان کرمانشاه به منظور بررسی راهکارهای لازم برای تشریک مساعی بیشتر با دستگاه قضائی و پیشگیری از جرائم احتمالی در حوزه هواپیمایی سخن میگفت خاطر نشان ساخت: در کشور 80 میلیونی حدود 15 میلیونی پرونده قضائی در سال تشکیل میشود که سنخیتی با تعالیم دینی و اسلامی ندارد و این در حالی است که در بسیار کشورها با جمعیتی به مراتب بالاتر ارقام کمتری در ورودی پرونده ثبت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: به همین منظور یکی از اصلیترین برنامههای قوه قضائیه بحث قضا زدایی است تا با ورود سایر نهادها در امور مربوطه و دخالت آنها در امر پیشگیری، از تشکیل پروندههای غیر ضروری در دادگستری خودداری شود.
این مقام مسئول با ابراز امیدواری از اینکه پروندههای قضائی که در حوزه دفاتر و خدمات هواپیمایی شکل میگیرد به صفر برسد، مشکل کار را مربوط به نبود اطلاع رسانی درست و جهل مردم به قوانین مربوطه دانست و خواهان اطلاع رسانی در این خصوص و بیان قوانین مربوطه برای مردم در حوزه هواپیمایی و راههای هوایی شد.
هودرجی یادآور شد: غالب شکایات مردمی در خصوص چارترها، اعتراض به قیمت بلیط ها پس از آزاد سازی قیمتها و سلیقه ای عمل کردن، متعهد نبودن شرکتها در قبال تعهدات بیان شده در بلیط ها و همچنین تبلیغاتی که در تورهای گردشگری مطرح میشود و در عمل آن تعهدات اجرایی نمیشود و مسائلی از این دست عنوان کرد و خواهان رسیدگی و توضیح نمایندگان حاضر در جلسه شد.
در ادامه این جلسه هر یک از شرکت کنندگان با بیان توضیحاتی، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را عنوان کردند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *