تشکیل جلسه پيشگيری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مرند

20:30 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۱۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه پيشگيری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مرند با موضوع ايراد ضرب و جرح عمدی و جرايم خشن با حضور رئيس دادگستری شهرستان مرند تشکیل شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی جلسه پيشگيري از وقوع جرم دادگستري شهرستان مرند با موضوع ايراد ضرب و جرح عمدي و جرايم خشن با حضور اعضای مدعو و با رياست رئيس دادگستری شهرستان مرند در سالن جلسات دادگستری تشكيل شد.

زارع زاده رئيس دادگستری مرند ضمن عرض خير مقدم به اعضاي حاضر بر لزوم انجام اقدامات پيشگيرانه در جهت جلوگيری از وقوع جرايم خشن و ايراد ضرب و جرح عمدی تأكيد و اظهار کرد: نهادهای فرهنگي از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات اسلامي در اين زمينه مي توانند با ايجاد برنامه هاي متنوع فرهنگي نقش مهمي را ايفاء کنند كه بايد با هماهنگي و تعامل با همديگر اقدامات لازم را جهت پيشگيري از وقوع جرم انجام دهند.

 در ادامه اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و پيشنهادات خود را ارائه دادند و موارد ذیل به تصويب رسيد كه جهت اجرا به مراجع ذيربط ابلاغ کرد.
 
*مقرر شد جهت افزایش نشاط اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه های مناسب مخصوصاً برای اقشار جوان جامعه اجرا کنند.
 
*مقرر شد دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور مرند، اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را جهت انجام کارهای تحقیقی و پایان نامه با موضوع پيشگيري از جرایم ضرب و جرح عمدي و جرايم خشن تشویق و پزشکی قانونی شهرستان مرند نیز حمایتهای مادی از کارهای تحقیقاتی با موضوع مذکور انجام دهند.
 
*مقرر شد شهرداری‎های مرند، یامچی، بناب جدید، کوشکسرای و زنوز، بنرهایی با موضوعات فرهنگی مرتبط با کنترل خشم و پیشگیری از جرایم خشن در میادین و مراکز عمومی شهر نصب کنند.
 
*مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به تهیه بسته هایی با موضوعات مربوط به پیشگیری از جرایم خشن و ايراد ضرب و جرح عمدي تهیه و در بین دانش آموزان مدارس توزیع کنند.
 
*مقرر شد اداره آموزش و پرورش با استفاده از کارشناسان متخصص در آستانه شروع سال تحصیلی همایشی برای مربیان پرورشی با موضوع آموزش رفتار اجتماعی صحیح و نحوه کنترل خشم برگزار کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *