جان کری: بشار اسد می‎تواند در انتخابات آتی سوریه شرکت کند

10:33 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۱۱۱
نشریه نیویورک تایمز نوشت که وزیر خارجه آمریکا اخیرا در دیدار با هیئتی از معارضن سوری گفته است که مردم سوریه باید در انتخاباتی که بشار اسد نیز می تواند در آن حضور داشته باشد انتخاب کنند که خواهان چه کسی هستند.
بشار اسد می تواند در انتخابات سوریه شرکت کند

به گزارش گروه بین الملل ، نشریه نیویورک تایمز نوشت: جان کری اخیرا طی نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با تعدادی از آنچه معارضان سوری و شخصیت های سیاسی جهان خوانده شده گفته است که مردم سوریه باید در انتخاباتی که بشار اسد نیز می تواند در آن حضور داشته باشد انتخاب کنند که خواهان چه کسی هستند.

بنابر این گزارش جان کری با این سخن معارضان سوری را به شگفت واداشت چرا که از ابتدا دولت اوباما بر کنار گذاشتن بشار اسد پافشاری کرده است.

در این نشست جان کری به وضوح نشان داده است که به وسیله دولت اوباما و سیاست های آن سرخورده شده و به نوعی بلاتکلیف است.

در این نشست که با حضور دیپلمات هایی از چند کشور و نمایندگان 4 گروه از معارضان سوری برگزار شده است جان کری در تلاش بود تا به نوعی بگوید که حضور دولت آمریکا در سوریه هیچ پایه قانونی ندارد در صورتی که روسیه به وسیله دولت سوریه به این کشور فراخوانده شده است.

وی در ادامه گفته است که این انتخابات باید تحت نظارت کشورهای غربی و سازمان ملل و با دقیق ترین استاندارد ها انجام شود و کسانی که در اثر این بحران از سوریه خارج شده اند نیز می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

نیویورک تایمز می نویسد که عملیات نظامی روسیه در سوریه جان کری را در بن بست قرار داده و از طرفی قادر نیست که واشنگتن را متقاعد کند که دخالت قدرتمندتری در سوریه داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *