میزبانی کمیته فرهنگی وآموزشی ستادمرکزی اربعین از موکب داران عراقی

20:10 - 09 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۸۵۲
دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستادمرکزی اربعین با اشاره به سفر بیش ۳۵ نفر از صاحبان مواکب حسینی درکشور عراق از برنامه های متعدد فرهنگی وهم اندیشی و انتقال تجارب بین موکب داران عراقی-ایرانی خبرداد
میزبانی کمیته فرهنگی وآموزشی ستادمرکزی اربعین از موکب داران عراقیبه گزارش گروه جامعه ، سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستادمرکزی اربعین کشور با اشاره به سفر بیش ۳۵ نفر از صاحبان مواکب حسینی در کشور عراق از برنامه های متعدد فرهنگی و هم اندیشی و انتقال تجارب بین موکب داران عراقی و هیات های بزرگ و شاخص استان های قم، تهران و مشهد مقدس خبر داد.
 
سعید غضنفری با اشاره به لزوم هم افزایی فرهنگی مابین برادران عراقی و ایرانی و همچنین ارتباط مستقیم موکب داران دوکشور به انتقال تجارب و آموزه های موکب داری و هیات داری اشاره کرد و این سفر و برنامه فاخر فرهنگی را گامی در جهت نزدیکی فرهنگی و رشد و توسعه ارتباطات قشر خادمین و خدمتگزاران زائران دانست.
 
وی با اشاره به حضور بیش از ۳۵ نفر از موکب داران نخبه و بزرگ عراقی که از شهرهای نجف کوت و مسیر نجف به کربلا ، به برنامه های انجام شده از قبیل بازدید از دو هیات حسینیه استان قم (حسینیه شهدا و مجتمع امام خمینی) و نشست مشترک با مسئولین دو هیات فوق اشاره کرد.
 
ظهر روز پنجشنبه نیز کاروان خادمان و موکب داران عراقی میهمان تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بودند که مورد استقبال نایب تولیت حجت الاسلام والمسلمین صالحی قرار گرفت و در جلسه ای نقاط قابل اشتراک را به بحث و بررسی گذاشتند.
 
غضنفری دیگر برنامه های پیش رو را برای روز جمعه زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری و متعاقبا نشست با هیات های شاخص و موکب داران ایرانی در ایام اربعین در تهران بیان کرد.
 
بازدید از نمایشگاه عطر سیب و اهدا بسته فرهنگی شامل کتیبه و پرچم های فاخر و پس از آن عزیمت به سمت مشهد مقدس از دیگر برنامه های است. روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و هیات های شاخص مشهد مقدس جلسه ای نیز با حضور مواکب داران عراقی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *