احداث بزرگراه شهید شوشتری، وضعیت معابر بزرگراهی را تا 7 درصد بهبود میبخشد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در صورت اجرای پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری، وضعیت ترافیک معابر بزرگراهی شهر تهران به میزان 7 درصد بهبود خواهد یافت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،علیرضا جاوید که در آیین اختتامیه چهارمین همایش سد و تونل ایران سخن میگفت، با اشاره به تجربه احداث تونل شهدای غزه در امتداد بزرگراه شهید حکیم که مانع از جابجایی و قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر شد، افزود: چنانچه تجربهها و درس آموختههای این پروژه در طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری نیز به کار گرفته شود، ملاحظات زیست محیطی اجرای پروژه تامین شده و در نتیجه بهرهبرداری از آن، ترافیک معابر بزرگراهی پایتخت تا 7 درصد بهبود مییابد.
جاوید با بیان آنکه توجه به پیوستهای زیست محیطی در پروژههای عمرانی شهرداری تهران، نه صرفا به عنوان یک الزام مطالعاتی بلکه به عنوان یک تدبیر مدیریتی اعمال میشود، افزود: مدیریت شهری در میان گزینههای پیش رو به منظور عبور ادامه بزرگراه شهید حکیم از بوستان جنگلی چیتگر، گزینه پرهزینهتر احداث تونل را انتخاب کرد چراکه معتقدیم حتی در شرایط محدودیت منابع مالی نیز میتوان گزینههای پرهزینهتر را به منظور حفظ محیط زیست انتخاب کرد.
وی تجربه احداث سد در شهر تهران در جریان احداث سد دریاچه شهدای خلیج فارس را امری منحصر به فرد در میان شهرهای کشور دانست و با اشاره به اینکه مهمترین چالشها و نوآوریهای طراحی و ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس، طی مقالهای با همین عنوان در نهمین کنفرانس سدهای منطقه شرق آسیا در شهر ساپورو ژاپن مطرح شده است، از ارائه این مقاله خبر داد و گفت: سد خاکی دریاچه مصنوعی غرب پایتخت که به طول تقریبی 760 متر و ارتفاع حدود 12 متر در جنوب این پهنه وسیع آبی احداث شده است، تنها یکی از شاخصههای قابل ارائه این پروژه قرنی و افتخارآفرین است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آغاز بهره برداری از پروژه گذر موج(ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس) از رو به اتمام بودن عملیات احداث تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: این تصفیهخانه که قادر است آب دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را در تمام طول سال به لحاظ شاخصههای فیزیکی و شیمیایی تصفیه کند، ظرف 3 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی با یادآوری این نکته که شهر تهران در آغاز دوره فعلی مدیریت شهری به جز پروژه نیمهتمام احداث زیرگذر امیرکبیر و پروژه نیمهتمام احداث تونل رسالت، از تجربه دیگری در زمینه احداث تونلهای ترافیکی برخوردار نبود، گفت: پس از اهتمام شهرداری تهران به تکمیل پروژههای احداث تونل رسالت، تونل امیرکبیر و همچنین احداث تونل توحید، دانش اجرای تونلهای شهری به نحوی بر منحنی رشد قرار گرفت به طوری که پروژههای با کیفیتی همچون تونل نیایش و تونل شهدای غزه با یک برنامه زمانبندی قابل قبول و البته در شرایط سخت تحریمهای بینالمللی به ثمر نشستند.
جاوید پروژه احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش را تازهترین تجربه مدیریت شهری پایتخت در زمینه بهرهگیری از فضاهای زیرسطحی دانست و با اعلام اتمام عملیات حفاری این پروژه یادآور شد: بهره برداری از ششمین طرح تونلی شهر تهران، سبب تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در یکی از پرتراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت(منطقه 3) میشود و تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند. وی ابراز امیدواری کرد این پروژه راهگشای ترافیکی در نیمه نخست سال آینده آماده تحویل به شهروندان شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید مجدد بر اینکه توسعه آتی کلانشهر تهران را باید در زیرسطح زمین دنبال کرد، گفت: تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث مجموعه تونلهای زیرسطحی با اولویت گسترش حمل و نقل عمومی، احداث بزرگراههای زیرزمینی، ساماندهی تاسیسات و در نهایت توسعه و انتقال برخی مجتمعهای خدماتی به تراز منهای یک، از ضرورتهایی است که باید برنامههای منسجم و جامعی را برای تحقق آنها در اسناد توسعه آتی شهر تهران تعریف کرد.
انتهای پیام/
جاوید با بیان آنکه توجه به پیوستهای زیست محیطی در پروژههای عمرانی شهرداری تهران، نه صرفا به عنوان یک الزام مطالعاتی بلکه به عنوان یک تدبیر مدیریتی اعمال میشود، افزود: مدیریت شهری در میان گزینههای پیش رو به منظور عبور ادامه بزرگراه شهید حکیم از بوستان جنگلی چیتگر، گزینه پرهزینهتر احداث تونل را انتخاب کرد چراکه معتقدیم حتی در شرایط محدودیت منابع مالی نیز میتوان گزینههای پرهزینهتر را به منظور حفظ محیط زیست انتخاب کرد.
وی تجربه احداث سد در شهر تهران در جریان احداث سد دریاچه شهدای خلیج فارس را امری منحصر به فرد در میان شهرهای کشور دانست و با اشاره به اینکه مهمترین چالشها و نوآوریهای طراحی و ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس، طی مقالهای با همین عنوان در نهمین کنفرانس سدهای منطقه شرق آسیا در شهر ساپورو ژاپن مطرح شده است، از ارائه این مقاله خبر داد و گفت: سد خاکی دریاچه مصنوعی غرب پایتخت که به طول تقریبی 760 متر و ارتفاع حدود 12 متر در جنوب این پهنه وسیع آبی احداث شده است، تنها یکی از شاخصههای قابل ارائه این پروژه قرنی و افتخارآفرین است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آغاز بهره برداری از پروژه گذر موج(ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس) از رو به اتمام بودن عملیات احداث تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: این تصفیهخانه که قادر است آب دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را در تمام طول سال به لحاظ شاخصههای فیزیکی و شیمیایی تصفیه کند، ظرف 3 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی با یادآوری این نکته که شهر تهران در آغاز دوره فعلی مدیریت شهری به جز پروژه نیمهتمام احداث زیرگذر امیرکبیر و پروژه نیمهتمام احداث تونل رسالت، از تجربه دیگری در زمینه احداث تونلهای ترافیکی برخوردار نبود، گفت: پس از اهتمام شهرداری تهران به تکمیل پروژههای احداث تونل رسالت، تونل امیرکبیر و همچنین احداث تونل توحید، دانش اجرای تونلهای شهری به نحوی بر منحنی رشد قرار گرفت به طوری که پروژههای با کیفیتی همچون تونل نیایش و تونل شهدای غزه با یک برنامه زمانبندی قابل قبول و البته در شرایط سخت تحریمهای بینالمللی به ثمر نشستند.
جاوید پروژه احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش را تازهترین تجربه مدیریت شهری پایتخت در زمینه بهرهگیری از فضاهای زیرسطحی دانست و با اعلام اتمام عملیات حفاری این پروژه یادآور شد: بهره برداری از ششمین طرح تونلی شهر تهران، سبب تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در یکی از پرتراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت(منطقه 3) میشود و تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند. وی ابراز امیدواری کرد این پروژه راهگشای ترافیکی در نیمه نخست سال آینده آماده تحویل به شهروندان شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید مجدد بر اینکه توسعه آتی کلانشهر تهران را باید در زیرسطح زمین دنبال کرد، گفت: تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث مجموعه تونلهای زیرسطحی با اولویت گسترش حمل و نقل عمومی، احداث بزرگراههای زیرزمینی، ساماندهی تاسیسات و در نهایت توسعه و انتقال برخی مجتمعهای خدماتی به تراز منهای یک، از ضرورتهایی است که باید برنامههای منسجم و جامعی را برای تحقق آنها در اسناد توسعه آتی شهر تهران تعریف کرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *