پل های ماشین رو معابر مرکزی پایتخت در برابر زلزله مقاوم سازی شدند

18:20 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۳۲۲
شهردار منطقه 11 از ایمن سازی و افزایش مقاومت پایه های سه پل ماشین رو بخش مرکزی شهر تهران در برابر زلزله توسط شرکت یادمان سازه خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، نصراله آبادیان، شهردار منطقه 11 گفت: طرح مقاوم سازی پل های ماشین رو شهر تهران با هدف ارتقای ایمنی پایتخت در مقابل حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دست انجام است.

وی افزود: شناسایی 3 پل نواب – امام خمینی، قزوین – نواب و هلال احمر – نواب در محدوده این منطقه مقاوم سازی شده اند .

به گفته آبادیان پایه های این 3 پل که قدمت ساخت آن ها باعث فرسودگی شده بود و به لحاظ حجم تردد خودروها در این محور و قرار گرفتن در هسته مرکزی و پر جمعیت شهر تهران نیاز به مرمت و ایمن سازی داشت که با محاسبات دقیق علمی و فنی خاکبرداری اطراف پایه ها انجام و پس از افزایش تعداد میلگرد ها نسبت به تقویت ستون ها و فونداسیون با کاشت میلگرد و بتن ریزی برای نگه داری و استحکام پایه ها اقدام می شود.

شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای ایمنی سازه های استراتژیک شهر تهران درتمام شهر آغاز شده است و مقاومت پل ها پس از بررسی نقشه های اجرایی و مدل سازی و احصاء میزان استحکام پایه ها محاسبه شده که در صورت نیاز با اجرای بتن مسلح و تقویت ستون ها نسبت به مقاوم سازی آن ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *